0
0

بورس لوازم کمپینگ در تهران کجاست؟

نویسنده: مدیر فروش 27 فروردين 1401
لوازم کمپینگ را می توان مجموعه ای از وسایل و ابزارآلات مهم و گاهأ فنی دانست که وجود آنها برای سفر به دل طبیعت الزامی است. درواقع بخش عمده ای از لذت تفریح و هیجان این سفرها به مجهز بودن و برخورداری از ملزومات کمپ زنی مربوط می شود.
لذا برای داشتن یک تجربه به یاد ماندنی از اقامتی راحت و بهره مندی از مناظر طبیعی، آشنایی با تجهیزات مورد نیاز کمپ زنی، ضروری خواهد بود. از همین رو در ادامه این نوشتار قصد داریم به معرفی و بررسی لوازم کمپینگ پرداخته و شما را برای یافتن بورس فروش این وسایل در تهران راهنمایی کنیم.

آشنایی با مفهوم کمپ زدن یا کمپینگ

پیش از آنکه به معرفی تجهیزات لازم برای کمپینگ بپردازیم، بد نیست برای آشنایی بیشتر افرادی که قصد دارند به تازگی این سفر جذاب را تجربه کنند، یک تعریف مختصر از کمپینگ ارائه نمائیم.
به اقامت و فعالیت های تفریحی یک گروه در دل طبیعت، کمپینگ گفته می شود که معمولا بیش از چند روز به طول می انجامد و علاوه بر نشاط و هیجان، تجربه ای جدید و منحصر به فرد از زندگی در شرایط خاص و امکانات محدود را به همراه دارد.
البته امروزه کمپینگ شکل پیشرفته تری به خود گرفته و به ماجراجویی هایی مبدل گردیده که افراد را در محیط های آزاد، به چالش هایی مملو از هیجان می کشاند. به طوری که حتی فدراسیونی با همین نام تاسیس شده است که بیانگر علاقه و گرایش زیاد افراد به این فعالیت تفریحی ـ ورزشی است.

اهمیت تهیه لوازم کمپینگ

امروزه، کمپ زنی در نقاطی مانند کوه، جنگل، بیابان، دشت، تالاب یا سایر مکان های بکر و طبیعی، رواج زیادی یافته و روز به روز هم بر علاقمندان آن افزوده می شود. به همین دلیل فراهم نمودن هرآنچه که در ایجاد یک تجربه متفاوت و مملو از شور و هیجان نقش دارد، مهم و ارزشمند خواهد بود.
درواقع به همان اندازه که طبیعت گردی و کمپینگ، لذتبخش است با چالش هایی نیز همراه است که در نظر گرفتن یکسری امکانات و حتی ترفندها را برای مواجهه با آنها ضرورت می بخشد.
بنابراین، آماده سازی لوازم و تجهیزات سفر، اصلی ترین اقدامی است که در راستای کمپ زنی در طبیعت باید مورد توجه قرار بگیرد. زیرا برخورد با مشکلات متعدد در کمپینگ، امری بدیهی و اجتناب ناپذیر است و نیازمند استفاده از ابزارهای متنوع است. لذا با کمک لوازم کمپینگ می توان به راحتی از پس این مشکلات برآمده یا از وقوع آنها پیشگیری نمود.

نخستین و مهمترین اقدام برای کمپینگ

پیش از مراجعه به بورس وسایل کمپینگ و خرید تجهیزات لازم، بهتر است ابتدا لیست کاملی از کلیه لوازم و ابزارهای سفر را تهیه نمائید. این اقدام اولین و مهمترین کاری است که برای آماده سازی شرایط پیک نیک در طبیعت باید انجام داد. چراکه تنها در صورت دسترسی به امکانات و لوازم رفاهی مورد نیاز است که می توان از کمپینگ لذت برد.
نکته مهم در این رابطه، تهیه وسایلی متناسب با منطقه محل کمپ و با وزن سبک است. به همین دلیل باید دقت زیادی برای انتخاب بهترین و کاربردی ترین لوازم به خرج داد و چک لیستی از تجهیزات مورد نیاز آماده کرد که علاوه بر حمل راحت، نیازهای ما در شرایطی که دور از شهر و خانه هستیم را برطرف نماید.
توجه داشته باشید که تمام جوانب را برای تهیه این چک لیست در نظر بگیرید تا کم و کاستی ها به عاملی نگران کننده برای شما تبدیل نشوند.

ضروری ترین لوازم و تجهیزات کمپینگ

آنچه مسلم است، لوازم کمپینگ برای هر سفر و اقامتی متفاوت می باشند و انتخاب آنها باید متناسب با منطقه و شرایط آب و هوایی مربوط به همان منطقه صورت بگیرد. اما در ادامه، برخی لوازم که عمدتأ در اکثر کمپینگ ها استفاده می شوند را معرفی خواهیم کرد تا با بررسی آنها بتوانید گزینه های مورد نیاز خود را انتخاب کنید.
گفتنی است که این وسایل را می توانید از بورس و مرکز فروش انواع لوازم سفر و کمپینگ در تهران تهیه کنید. ضمن اینکه می توانید از مشورت کارشناسان فروش آنها نیز برای تهیه بهترین چک لیست وسایل سفر خود استفاده کنید.

• کفش

داشتن کفش مناسب برای پیاده روی های طولانی و متناسب با منطقه مورد نظر، یکی از الزامات طبیعت گردی محسوب می شود. کفش هایی که به همین منظور طراحی و تولید می شوند، وزن زیادی ندارد و کف آنها لیز نیست. البته برای سفر به نقاط کوهساتی و برفی، بهتر است از چکمه و پوتین های مقاوم استفاده شود.

• کوله پشتی

کوله پشتی یکی دیگر از لوازم کمپینگ است که آنها نیز براساس نوع سفر متفاوت می باشند. سبک بودن وزن، اولین ویژگی مهم این وسیله است و اینکه از نظر حجم و ابعاد نیز فضای لازم جهت جایگیری لوازم ضروری و مورد نیاز سفر را داشته باشد؛ بدون اینکه فشار زیادی را به شانه و کمر وارد کنند.

• چادر مسافرتی

انتخاب چادر مناسب، یکی دیگر از اقدامات مهم برای کمپ زدن در دل کوه و طبیعت است. برای این مورد نیز، توجه به ظرفیت آن، وزن سبک و همچنین برخورداری از قابلیت های دیگری مانند ضد آب بودن، بسیار مهم است.

• زیرانداز و سایبان

زیرانداز و سایبان هم ازجمله ضروری ترین لوازم کمپینگ هستند که تهیه آنها بایستی متناسب با تعداد افراد اکیپ صورت بگیرد. در حال حاضر انواع مختلفی از این وسایل در ابعاد و قیمت های متفاوت وجود دارند که دست شما را برای انتخاب بهترین گزینه ها باز می گذارد.

• کیسه خواب

از دیگر تجهیزاتی که وجود آن برای طبیعت گردهای حرفه ای، یک امر ضروری به حساب می آید، کیسه خواب است. طبیعتأ هرچه کیسه خواب سبکتر باشد، حمل آن راحت تر خواهد بود. از طرفی متناسب با وضعیت محل اقامت، امکان انتخاب آنها براساس دمای مورد نظر وجود دارد.

• جعبه کمک های اولیه

حوادث پیش بینی نشده، جزئی از احتمالات هر سفر محسوب می شود و باید راهکاری نیز برای مقابله با چنین احتمالاتی اندیشید. از این رو، به همراه داشتن یک جعبه کمک های اولیه از ضروریات مسافرت محسوب می شود. به ویژه در کمپینگ که دسترسی به مراکز درمانی وجود ندارد.
بهتر است اقلامی همچون گاز استریل، قرص مسکن، پماد سوختگی، چسب زخم، دفع کننده حشرات و... را با خود داشته باشید.

• لوازم روشنایی

وسایل تامین کننده نور مورد نیاز در شب نیز دسته دیگری از لوازم کمپینگ هستند که شامل انواع چراغ های شارژی، فانوس، چراغ قوه، هدلایت، نورافکن و... می باشند.

• لباس مناسب

بسته به اینکه قرار است در چه منطقه ای با چه شرایطی کمپ بزنید، می توانید از دو یا سه دست لباس استفاده کنید. البته پیشنهاد ما استفاده از لباس های سبک و ضد آب است. همچنین بد نیست یک دست لباس گرم، کلاه، جوراب اضافه و پتوی مسافرتی نیز همراه خود داشته باشید.

• وسایل آشپزی

تهیه اسبات و لوازم آشپزی مانند اجاق مسافرتی به همراه یک سری کامل از وسایل غذاخوری مانند بشقاب، قاشق، چنگال و چاقو برای اقامت در طبیعت الزامی است. همچنین یک قابلمه و تابه نیز برای پخت و پز و گرم کردن غذا نیز با خود داشته باشید.
فقط به وزن این لوازم دقت کنید که بیش از اندازه سنگین نباشند. فراموش نکنید که برای روشن کردن اجاق گاز و یا آتش، فندک، کبریت و یا آتش زن نیز با خود ببرید.

• لوازم الکترونیکی

برخی وسایل الکترونیکی مانند دوربین، اسپیکر، رادیو و... نیز از جمله لوازم کمپینگ هستند. درواقع با توجه به عدم دسترسی به برق، بهتر است برای استفاده از این وسایل در طول سفر، حتمأ باتری اضافه با خود داشته باشید. ضمن اینکه برای شارژ کردن موبایل، چراغ های شارژی، اسپیکر و سایر لوازم برقی نیز داشتن یک پاور بانک ضروری است.

نحوه خرید لوازم ضروری کمپینگ

پس از آشنایی با انواع لوازم ضروری کمپینگ، بهتر است نکات و مواردی را برای خرید این وسایل مد نظر قرار دهید. مثلا در وهله نخست باید به فصل‌ و شرایط جوی منطقه مورد نظر توجه نمائید و پس از آن تعیین کنید که چه مقدار بودجه‌ برای خرید این وسایل، در نظر دارید.
چراکه لوازم هر فصل و همچنین قیمت و کیفیت آنها با یکدیگر متفاوت هستند. مثلا کفش، چادر و یا کیسه خوابی که در فصل های گرم استفاده می شوند با نمونه های مخصوص فصول سرد، کاملا تفاوت دارند.
اکنون با در نظر گرفتن این نکات و چک لیستی که تهیه کرده اید، می توانید به یکی از مراکز و فروشگاه های عرضه این تجهیزات در تهران مراجعه نموده و یا از طریق وبسایت آنها خرید کنید.

بهترین مرکز عرضه و فروش وسایل کمپینگ

مجموعه کمپ 24 را می توان بورس لوازم کمپینگ در تهران دانست که کلیه وسایل و تجهیزات لازم برای طبیعت گردی را در انواع مختلف ارائه می دهد.
این مجموعه با در نظر گرفتن نیاز و خواست مشتری و در اولویت قرار دادن رضایت آنها، کلیه لوازم مورد نیاز برای کمپینگ را با کیفیت بالا عرضه می نماید. ضمن آنکه برای جلب اطمینان خریدار از سلامت اجناس، آنها را به صورت تست شده در حضور مشتری به فروش می رساند.
بنابراین درصورتی که شما نیز از جمله علاقمندان به طبیعت و سفر هستید، می توانید با خاطری آسوده، کلیه لوازم چک لیست مورد نیاز خود جهت کمپینگ را از مجموعه حرفه ای کمپ 24 تهیه نمائید.