0
0

آیا چادر زدن در پارک ممنوع است؟

نویسنده: مدیر فروش 26 آذر 1401
ممنوعیت برپایی چادر مسافرتی

آیا چادر زدن در پارک ممنوع است؟ این یکی از موضوعاتی است که در چند سال اخیر در کشور ما بسیار برجسته شده است. در این مقاله ما قصد داریم این موضوع را به طور کامل بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

آیا چادر زدن در پارک ممنوع است؟

همه ایرانی ها عاشق مسافرت هستند و تعطیلات نوروز و فصل تابستان بهترین زمان برای سفر رفتن است. خیلی از خانواده های ایرانی ترجیح می دهند که جهت کاهش هزینه های خود به جای رفتن به هتل و مسافرخانه ها در پارک های داخل شهر چادر بزنند و شب را آنجا بمانند. به همین دلیل ما در سال های گذشته همواره شاهد مسافران بسیار زیادی بودیم که در داخل پارک ها و بوستان ها چادرهای خود را برپا کرده اند.

در چند سال اخیر با شیوع بیماری کرونا زمزمه هایی در مورد ممنوعیت چادر زدن در پارک ها شنیده می شود. آیا به راستی قانونی مبنی بر منع چادر زدن در پارک به تصویب رسیده است؟ آیا در تمامی شهرهای ایران چادر زدن در پارک ممنوع است؟ در اینجا ما قصد داریم به پاسخ این سوالات بپردازیم.

همان طور که می دانید ویروس کرونا در دو سه سال گذشته جان تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان از جمله ایران را گرفت و به همین دلیل قانونی هایی وضع شد تا جلوی شیوع بیشتر این بیماری گرفته شود. تجمع های مردمی یکی از مواردی است که زمینه را برای انتقال این بیماری فراهم می کند. در همین راستا خیلی از شهرهایی که به اصطلاح وضعیت قرمز داشتند چادر زدن و تجمع کردن در پارک ها را ممنوع اعلام کردند تا جلوی رشد این بیماری را بگیرند. در ادامه به ذکر چند مورد از شهرهایی که چادر زدن در پارک در آنها ممنوع است را بیان می کنیم.

  • شهردار شهر قزوین در سال گذشته اعلام کرد به دلیل پیشگیری از شیوع مجدد بیماری کرونا و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی هر گونه چادر زدن و کمپینگ در پارک ها و بوستان های این شهر ممنوع است.
  • استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد که در راستای حفظ جان و سلامتی شهروندان و پیشگری از شیوع بیماری کرونا هر گونه چادر زدن و تجمع کردن در هر کدام از پارک های این استان ممنوع است.
  • شهر کرد هم یکی دیگر از شهرهایی است که قانون منع چادر زدن در پارک در آن رعایت می شود.
  • شهردار استان همدان هم اعلام کرد که در راستای پیشگیری از ویورس کرونا با هر گونه اسکان و چادر زدن در پارک ها برخورد می شود.

در چه مکان هایی می توان کمپ برپا کرد؟

حالا با این شرایط و با توجه به قانون منع چادر زدن در پارک به نظر شما برای برپا کردن کمپینگ باید چکار کنیم؟ بهترین مکان برای برپا کردن چادر و کمپینگ کدام است؟

به نظر می رسد بهترین و مناسب ترین مکان برای برپا کردن کمپینگ های یکی دو روزه طبیعت های زیبا و دیدنی است که در اطراف تمامی شهرهای ایران وجود دارد. نیازی نیست که برای کمپینگ های یکی دو روزه به مناطق دور سفر کنید فقط کافیست به مناطق اطراف شهر خود سری بزنید تا متوجه شوید که چه طبیعت بکری در نزدیکی خود دارید.

ما به شما توصیه می کنیم که کمپ های خود را در خارج از شهر و در دل طبیعت برپا کنید تا از شلوغی و آلودگی و سر و صدای شهر رها شوید. شما می توانید همراه با دوستان و یا خانواده خود به جنگل و طبیعت خارج از شهر بروید آنجا چادر بزنید و در هوای پاک و تمیز و سکوت حاکم بر طبیعت زیبا غرق شوید.

تجهیزات مورد نیاز کمپینگ کدامند؟ 

حالا که قصد برپا کردن کمپینگ دارید باید قبل از هر چیزی یک لیست کامل از تجهیزاتی که در سفر خود به آن نیاز خواهید داشت فراهم کنید و بعد نسبت به تهیه آن اقدام کنید. البته اگر با دوستان خود به سفر می روید بهتر است که با یکدیگر هماهنگ کنید که هر کسی چه اقلامی را تهیه کند. با اینکار هزینه های ه کدام از شما هم کاهش می یابد.

اما منظور از تجهیزات مورد نیاز چیست؟ باید چه وسایلی را همراه خود داشته باشیم؟ اولین و اصلی ترین وسیله چادر است. چادرهای مسافرتی در مدل های متنوعی موجود است که شما باید متناسب با بودجه خود یکی از آنها را انتخاب کنید. البته در هنگام انتخاب به چند نفره بودن چادر هم دقت کنید و سعی کنید آن را متناسب با تعداد اعضای خانواده و یا دوستان خود انتخاب نمایید.

از دیگر تجهیزات مورد نیاز کمپینگ می توان به کلمن، کوله پشتی، کلاه و کفش مناسب، چراغ قوه و ... اشاره کرد. فراموش نکنید که همراه داشتن این تجهیزات بسیار ضروری است و در صورتی که هر کدام از این موارد را همراه خود نداشته باشید ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوید.

 

از کجا می توان تجهیزات کمپینگ را خریداری کرد؟ 

یکی از اصلی ترین چالش های مشتریان این است که از کدام مرکز فروش تجهیزات مخصوص کمپینگ را خریداری کنند که هم کیفیت محصولات آن مناسب باشد و هم قیمت آنها مناسب و بصرفه؟ متاسفانه در حال حاضر بازار کشور به دلیل وجود واسطه ها و دلال ها چندان امن نیست و این موجب ترس و نگرانی بیشتر مردم در هنگام انتخاب مراکز فروش شده است.

ما به شما مشتریان گرامی پیشنهاد می کنیم که تمامی تجهیزات کمپینگ را از شرکت کمپ 24 خریداری کنید. این شرکت یکی از بهترین مراکز فروش آنلاین تجهیزات کمپینگ است که با تولید کنندگان به صورت مستقیم در ارتباط است و محصولات آنها را با قیمت درب کارخانه به مشتریان عرضه می کند. جهت اطلاع از قیمت روز این تجهیزات با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.