0
0

برزنت | پارچه ترانزیتی | کمپ 24

نویسنده: مدیر فروش 16 بهمن 1400
تولید کننده پارچه ترانزیتی
پارچه ترانزیتی کاربردهای بسیار زیادی داشته به همین سبب مجموعه کمپ 24 با ارائه مناسب ترین قیمت پارچه برزنت سعی کرده تا شرایط خرید پارچه ترانزیت را برای همه مصرف کنندگان آسان تر سازد.
پارچه ترانزیتی در تنوع بالای رنگ تولید می شود و مشتریان می توانند متناسب با سلیقه خود این پارچه ها را به صورت سفارشی تهیه نمایند. با توجه به گسترش بالای حمل و نقل زمینی نیاز به پارچه های برزنتی مقاوم و مستحکم در برابر رطوبت بیشتر از گذشته احساس می‌گردد.
به همین سبب پارچه های ترانزیت به دلیل داشتن طول عمر بالا و هزینه مقرون به صرفه تا حد زیادی مورد توجه این صنعت قرار گرفته اند.
برای آشنایی بیشتر با فاکتورهای موثر بر قیمت پارچه برزنت و شناخت ویژگی های این پارچه ها در ادامه اطلاعات مهمی را ارائه می دهیم.

پارچه ترانزیتی و انواع آن

پارچه ترانزیتی که در بازارهای عرضه و فروش به پارچه های برزنت کانتینری هم شهرت داشته، یکی از زیرگروه های پارچه برزنت است. این پارچه با داشتن ویژگی ‌های خاص موارد استفاده و کاربردهای گسترده ای دارد.
پارچه های برزنت با استفاده از الیاف پنبه، پلی استر و ترکیبات مختلف دیگر تولید می ‌شوند، تغییر در میزان هر کدام از این الیاف موجب شده، پارچه های برزنتی با ویژگی های خاصی تولید گردد.
برزنت را در کارخانجات نساجی با ضخامت های مختلفی تولید می کنند که ضخامت پارچه ها ارتباط مستقیم به تعداد لایه های نخ به کار برده شده در بافت پارچه دارد. به طور معمول پارچه ترانزیت از ضخیم ترین نوع پارچه های برزنتی انتخاب می ‌شود که با قرار گیری پوشش هایی در سطح آنها در شرایط مختلف جوی به آسانی می توان از آن استفاده کرد.
در واقع برزنت کانتینری را پس از تولید پارچه های برزنتی با کیفیت بالا، توسط مواد پلیمری مخصوص و همچنین چرم مصنوعی پوشش می دهند، تا در برابر نفوذ رطوبت به صورت ۱۰۰درصد مقاوم شود.
پارچه های ترانزیتی را در دو نمونه پرکاربرد تولید می کنند که هر کدام برای شرایط خاصی مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

پارچه ترانزیت یک رو

پارچه ترانزیت یک رو دارای دو لایه است، یک لایه آن پارچه برزنت بوده و لایه دیگر پوششی از مواد پلیمری مختلف مانند پلی اتیلن، پی وی سی یا چرم مصنوعی قرار می گیرد، این پارچه با داشتن ضخامت 7 میلی متر انعطاف پذیری خوبی دارد.
از این پارچه بیشتر برای تولید کاورهای مختلف، جهت پوشش کولرهای آبی، پوشش بالکن، کاور محصولات کشاورزی و موارد مختلف دیگر استفاده می کنند.

پارچه ترانزیت دو رو

پارچه ترانزیت دو رو از دو لایه چرم یا پلیمر و یک لایه پارچه تشکیل می‌ شود که از استحکام بالاتری برخوردار بوده و مناسب برای استفاده در شرایط سخت آب و هوایی است. این پارچه با داشتن ضخامت 9 میلی متر مناسب ترین پارچه برای پوشش ماشین های کانتینری و باربری سنگین محسوب می گردد.
زیرا ماشین های حمل بار باید در شرایط سخت آب و هوایی و برای مدت زمان طولانی در مسیر جاده ها در حرکت نمایند و نیاز به یک پوشش مقاوم جهت حفظ بار حمل شده در برابر باد و طوفان، برف و باران و شرایط مختلف دیگر دارند.

ویژگی های پارچه برزنت ترانزیت

پارچه برزنت ترانزیت از پارچه های محبوبی بوده که به دلیل داشتن ویژگی های خاص و شرایط استفاده و کاربرد آن بسیار گسترده است تنوع در رنگ بندی و همچنین ضخامت موجب شده داشت در شرایط خاص آسانی بتوان از نمونه‌های مختلف این پارچه به کار برد.
معمولاً پارچه برزنت ترانزیت یکی از اصلی ترین لوازم کار رانندگان تریلی و کامیون محسوب می گردد زیرا این پارچه ها ضمن محافظت از بار و جلوگیری از نفوذ باد و باران به داخل محفظه بار وزن سبک تری هم دارند.
در این بخش به مهمترین ویژگی های پارچه برزنت ترانزیت می پردازیم:
مقاومت بالای پارچه در برابر حرارت و برخورداری از قابلیت خود خاموش شوندگی
جلوگیری از نفوذ اشعه خورشید
مقاومت بالا در برابر مواد اسیدی شیمیایی و قلیایی
مقاومت در برابر تغییرات ناگهانی دمای هوا و بدون ایجاد شکنندگی و ترک خوردگی
قابلیت استفاده در شرایط آب و هوایی سخت مانند برف و باران
قابلیت نصب ساده و سریع

فاکتور موثر بر قیمت پارچه های ترانزیتی

پارچه ترانزیتی جزء منسوجات پراستفاده در بازار است که در هنگام خرید قیمت آن اهمیت زیادی پیدا می کند، زیرا قیمت پارچه ها در هزینه های نهایی مراکز تولیدی تأثیر مستقیم می‌ گذارد.
فاکتورها و معیارهای متعددی در تعیین قیمت پارچه ترانزیتی تأثیر داشته، زیرا این پارچه از مواد اولیه مختلف تولید می ‌شود و تغییر در هر کدام از این مواد، اولیه موجب افزایش قیمت یا کاهش قیمت این پارچه ها می گردد.
از آنجایی که پارچه های ترانزیتی برای شرایط سخت آب و هوایی کاربرد دارند، باید در برابر مواجهه با مواد شیمیای و هر گونه عامل خطرساز دیگری، بهترین عملکرد را نشان بدهد. این امر سبب می شود تا از مواد اولیه مرغوب در ساخت و تولید این پارچه ها به کار ببرند.
برخی از فاکتورها می توانند بر قیمت پارچه های ترانزیتی تأثیر بگذارند که در اینجا به بررسی 4 مورد از آنها می پردازیم:

 کیفیت پارچه

کیفیت پارچه ارتباط مستقیم به نوع مواد اولیه و دستگاه های بافنده در کارخانجات پیدا می کند، هر چقدر که این دو مورد از کیفیت بهتری انتخاب شود، در نتیجه کیفیت نهایی کار نیز استانداردتر است.

 عرض پارچه

پارچه های برزنتی را در کارخانجات در چندین عرض مختلف تولید می ‌کنند، تا در شرایط گوناگون استفاده از این پارچه ها آسانتر گردد، هرچه که عرض پارچه بیشتر بوده در نتیجه قیمت آن نیز افزایش می یابد.

تنوع در رنگ بندی

پارچه های ترانزیت با داشتن روکش های پلیمری از رنگ بندی های زیادی برخوردار بوده و امکان انتخاب رنگ های خاص را نیز به وجود می آورند. این تنوع بالا در رنگبندی سبب افزایش هزینه می شود.

متراژ خرید

متراژ خرید از فاکتورهای مهمی است که هر چه قدر سفارش متراژ بیشتری بدهید در نتیجه با قیمت های مناسب تری روبرو می گردید.

خرید مستقیم پارچه برزنت ترانزیت از تولید کننده

پارچه ترانزیتی به دلیل کاربردهای زیادی که دارد، توسط مراکز متعددی ارائه می گردد، تا در دسترس خریداران قرار بگیرد. اما نکته مهم این است که همه این مراکز پارچه های با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه ارائه نمی دهند.
خرید مستقیم پارچه برزنت ترانزیت از تولید کننده خیال خریدار را از لحاظ کیفیت محصول و قیمت ارائه آن راحت می کند. چرا که بدون حضور دلالان و واسطه ها این معاملات صورت گرفته و افزایش قیمت های بی دلیل به وجود نمی آید.
مجموعه کمپ 24 با ارائه ی تنوع بالای پارچه های برزنت شرایط خرید آسان را برای خریداران فراهم می آورد. چرا که به عنوان یک پل ارتباطی قوی بین تولید کننده و خریدار نهایی عمل نموده و شرایط خرید مستقیم را مهیا می سازد.