0
0

قیمت برزنت و بررسی کاربردهای آن در کمپ 24

نویسنده: مدیر فروش 14 اسفند 1400
برزنت
برزنت از جمله رایج ترین و کاربردی ترین پارچه های صنعتی به شمار می رود که به استحکام و دوام بالا معروف است. امروزه مراکز تأمین کننده متعددی در سراسر کشور، انواع پارچه برزنتی را عرضه و به فروش می رسانند.
نکته ای که در این خصوص بسیار اهمیت دارد، بررسی درجه بندی کیفی این پارچه ها و اطمینان یافتن از مقاومت و طول عمر بالای آن هاست. بدین منظور در این نوشته به بررسی ویژگی های یک پارچه برزنت باکیفیت و همینطور موارد استفاده آن می پردازیم.

برزنت چگونه تولید می شود؟

می دانید که در حال حاضر به خاطر تنوع بالای الیاف، پارچه های گوناگونی به تولید می رسند. پارچه برزنتی که در زمره پارچه های صنعتی قرار دارد، از ترکیب الیاف طبیعی (پنبه) و الیاف مصنوعی (پلیمری) تولید می گردد.
نکته دیگر در تولید پارچه برزنت، دوام بسیار بالا و مقاومت آن در برابر عواملی چون ضربه و فشار است. از این رو کارخانجات تولید کننده برزنت، آن را به صورت چند لایه (از یک لایه تا شش لایه) عرضه نموده تا پارچه مقاومت بیشتری داشته باشد.

کاربردهای پارچه های برزنتی

همانطور که گفته شد، برزنت نوعی پارچه با بافتی بسیار مستحکم بوده که در برابر شرایط گوناگون مانند نفوذ گرد و غبار، تابش مستقیم نور خورشید و حتی بارندگی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد.
از سایر ویژگی های فوق العاده این پارچه ها می توان موارد ذیل را نام برد:
• دارای خاصیت ضد آب است. یعنی مانع از نفوذ رطوبت به درون بافت پارچه شده و از رشد کپک و قارچ نیز جلوگیری می نماید.
• در برابر طوفان و همینطور اجسام فلزی و نوک تیز مقاوم است و این ویژگی، برزنت را به انتخابی ایده آل برای روکش ماشین تبدیل می کند.
• دوخت محکم و استاندارد لایه های پارچه برزنت چند لایه و ضخیم، در استحکام هرچه بیشتر این پارچه ها موثر است.
• ترکیب مواد صنعتی پلیمری در کنار الیاف نخ پنبه، موجب ایجاد یک ساختار مقاوم در بافت پارچه می گردد.
به واسطه همین ویژگی های منحصر به فرد است که برزنت طول عمر بالایی داشته و سال های متمادی بدون پوسیدگی و آسیب به بافت، قابل استفاده خواهد بود.
گفتنی است که این موارد به همراه تنوع در رنگبندی و از همه مهم تر مقرون به صرفه بودن قیمت برزنت در بازار، سبب شده تا از این پارچه و انواع مختلف آن در حوزه های گوناگون استفاده شود.
به عنوان مثال کاربرد وسیع نوع خاصی از پارچه برزنتی در صنعت حمل و نقل، به عنوان روکش محافظ بار ماشین های سنگین و نیمه سنگین موجب شده تا آن را با نام های برزنت ترانزیتی و کانتینری نیز بشناسند.
علاوه بر این، استفاده از برزنت در تهیه چادر مسافرتی، چتر، سایبان، سقف موقت، کیف و کوله پشتی، لباس ورزشی و ... نیز امروزه بسیار رواج یافته؛ علت آن هم دوام بالای این پارچه در مقابل پارگی، پوسیدگی و خوردگی است.
جدای از این ها، انعطاف پذیری بالای این پارچه ها نیز سبب شده تا در تولید سازه های کششی و آلاچیق های مدرن مورد استفاده قرار گیرند.

دلیل پرطرفدار بودن پارچه برزنت چیست؟

گفته شد که پارچه برزنتی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که همه ما شاهد این موضوع هستیم، کافیست تنها به دور و اطراف خود یک نگاهی بیندازیم و این پارچه را در مصارف متعدد نظاره کنیم.
این محبوبیت تنها به خاطر استحکام و مقاومت بالای این پارچه که در قبل بدان اشاره کردیم، نیست، بلکه ویژگی های خاص انواع برزنت، سبب شده تا این پارچه خواهان زیادی داشته باشد.
به همین منظور برخی از علل محبوبیت و پرکاربرد بودن انواع پارچه های برزنت را بیان می کنیم:
• مقاوم در برابر ضربه و فشار
• انعطاف پذیری بالا و کشسانی قابل قبول
• وزن بسیار کم و سبک
• توانایی تحمل حرارت زیاد
• بافت ضد آب و مقاوم در برابر نفوذ رطوبت و مایع به جهت استفاده از مواد PVC و پلی استر در پروسه تولید پارچه
• قابلیت ضد اشتعال و امنیت بالای پارچه های برزنتی در زمان بروز حوادثی مانند آتش سوزی
• استحکام زیاد در مقابل اشعه های نور خورشید و همینطور ضد UV
• مقاوم در برابر مواد شیمیایی و اسیدی
• امکان شستشوی راحت پارچه به کمک مواد شوینده و ضد عفونی کردن آن با الکل
• مقاومت در برابر پارگی و سوراخ شدن
• تنوع در رنگبندی
• اقتصادی بودن قیمت برزنت

بررسی قیمت برزنت خوب در بازار

این پوشش ضد آب و مقاوم می تواند دارای ضخامت های متنوعی باشد که تحت عنوان برزنت چند لایه شناخته می شود؛ همین موضوع در وهله اول روی قیمت پارچه تاثیر مستقیم خواهد داشت.
فارغ از ویژگی ها و سطح کیفی پارچه، برخی عوامل هم هستند که به طور غیر مستقیم بر روی قیمت برزنت تأثیرگذارند. از جمله این فاکتورها عبارتند از:
1. نسبت میزان عرضه و تقاضا
2. خرید بصورت رولی، طاقه ای، متری و کیلویی
3. نحوه فروش (آنلاین، حضوری)

از کجا برزنت درجه یک بخرم؟

آشنایی با ویژگی های پارچه برزنت و مصارف آن، جهت انتخاب و خرید محصولی با کیفیت بالا و دوام زیاد کمک شایانی خواهد کرد. هرچه شناخت افراد نسبت به این پارچه پرکاربرد بیشتر شود، خریدی آگاهانه تر را تجربه می نمایند.
با این حال، تنها اطلاع داشتن از خصوصیات این پارچه ها کافی نیست و گاهاً یافتن فروشگاه معتبری که با تولید کنندگان برتر برزنت در ارتباط باشد، کاری دشوار و چالش برانگیز است.
پیشنهاد می کنیم از طریق مرکز کمپ 24 به عنوان یک تأمین کننده با سابقه و خوشنام پارچه برزنت، اقدام به خرید نمایید و به بهترین کیفیت و قیمت برزنت در بازار دست پیدا کنید.