0
0

برزنت و فواید آن

نویسنده: مدیر فروش 09 اسفند 1400
انواع برزنت
پارچه برزنت جزء پارچه های پرکاربرد بوده که لازم است تا حد ممکن با نمونه های مختلف آن و کاربردهای گسترده آشنا شوید.
همانطور که انتخاب درست این پارچه ها می تواند نتیجه مفیدی داشته باشد، انتخاب اشتباه این پارچه ها نیز موجب از بین رفتن هزینه و ضررهای جبران ناپذیری می گردد.
برای آشنایی بیشتر با برزنت و فواید آن و همچنین شناخت تنوع این پارچه با انتخاب یک مجموعه معتبر جهت خرید پارچه برزنت می توانید از کارشناسان متبحر آن اطلاعات لازم را به دست آورید.

برزنت چیست و فواید آن کدام است؟

برزنت یک پارچه مستحکم و بسیار منعطف و ضد آب بوده که معمولاً بر روی زیبایی این پارچه کار نمی شود. بلکه بیشتر تمرکز صنعت نساجی بر روی کیفیت آن بوده تا بتواند با ارتقاء هر روزه نیاز مشتریان را تأمین نماید.
با پیشرفت صنعت نساجی نیاز به پارچه مستحکم و مقاوم در شرایط مختلف بیشتر از گذشته احساس می‌ شد که با ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی و استفاده از دستگاه‌ های با کیفیت کارخانجات نساجی اقدام به بافت پارچه متراکم نموده‌ اند.
با توجه به تعداد لایه های نخی که در روند تولید این پارچه مورد استفاده قرار گرفته، پارچه‌ ای کاملا منعطف، مستحکم و با ضخامت های متفاوت پدید می آید. به طور معمول در روند تولید این پارچه از نخ های تک لایه، دو لایه، ۳ لایه و حتی ترکیب با نخ های نسوز استفاده می کنند.
استفاده از الیاف طبیعی مانند پنبه و الیاف پلیمری مانند پلی استر در کنار یکدیگر موجب می شود تا هر کدام ویژگی های مثبت دیگری را تقویت کرده و در نهایت پارچه ‌ای با کیفیت بالا، مقاوم در برابر وزش باد، آفتاب و برخورد با اجسام تیز تولید گردد.
برای شناخت بیشتر و بهتر در این بخش به بررسی مهمترین فواید پارچه های برزنتی می پردازیم:
مقاوم در برابر نور آفتاب
این پارچه در برابر اشعه uv خورشید مقاومت خوبی داشته و دچار پوسیدگی ‌الیاف نمی ‌شود؛ به همین جهت تا سال‌ های طولانی می توان از آن به عنوان پوشش استفاده نمود.
استقامت کششی بالا
برخورداری از استقامت کششی موجب شده تا از این پارچه ها برای سازه های کششی مانند چتر، آلاچیق و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار بگیرند.
کاهش هزینه ها
با صرف هزینه کم و تهیه پارچه های برزنتی می توان فضاهای مختلف مانند انبار، سوله، استخر را کاملاً پوشش داد.
رنگ بندی بالا
الیاف برزنت به گونه ‌ای انتخاب می‌ شوند که قابلیت رنگ پذیری بالایی دارند و به همین سبب این پارچه در تنوع رنگ بندی ارائه می گردد.
ضد آب بودن
ضد آب بودن از ویژگی‌ های بارز پارچه های برزنتی بوده، به همین سبب امکان استفاده از این پارچه ها در شرایط سخت جوی وجود دارد.
ضد حریق بودن
مقاومت بالای این پارچه در برابر حرارت و آتش سبب شده تا در شرایط پر خطر به عنوان پوشش های محافظتی برای لباس کارگران و آتش نشانان کاربرد داشته باشد.
انواع پارچه برزنت

معرفی انواع پارچه برزنت

همانطور که گفته شد در روند تولید پارچه برزنت از الیاف پنبه و پلی استر و گاهی اوقات الیاف نسوز نانو استفاده می‌ شود، تا پارچه های برزنتی قابلیت کاربرد در صنایع مختلف را پیدا کنند.
همچنین پس از تولید پارچه های برزنت با قرار دادن یک لایه پوشش محافظتی این پارچه را در برابر شرایط جوی سخت مانند برف و باران و رطوبت های مداوم مقاوم می کند.
در این بخش به معرفی انواع برزنت که کاربرد گسترده تری دارند می پردازیم:

پارچه برزنت شمعی

در روند تولید این پارچه از الیاف پنبه، پلی استر و پلی اتیلن استفاده شده و از این پارچه پس از تولید با مواد پلی اتیلن و پی وی سی، سطح آن را به صورت یک رو یا دو رو کاملاً پوشیده می شود، تا در برابر رطوبت و دمای بالا مقاوم گردد. به همین سبب از آن در محیط های باز مانند سقف انبار، سقف سوله ها و شرایطی از این قبیل استفاده می کنند.

پارچه برزنت کانتینری

در روند تولید این پارچه از الیاف پنبه و پلی استر با تراکم بافت بالاتر استفاده می‌ کنند، تا در برابر نور خورشید و بارندگی کاملاً مقاوم گردد. پارچه های کانتینری را با استفاده از روکش پلاستیکی یورتان در برابر رطوبت کاملا مقاوم می‌ سازند. از آن بیشتر به عنوان محافظ بار حمل شده توسط کامیون ها، تریلی ها و ماشین های حمل بار کوچک استفاده می شود.

پارچه برزنت نسوز

در روند تولید پارچه های برزنت با استفاده از الیاف ضد حریق و سرامیکی تا حد زیادی مقاومت این پارچه ها در برابر دما را بالا می برند. به طوری که این پارچه تا دمای ۱۵ درجه سانتیگراد مقاوم بوده و دچار آتش سوزی نمی گردد. از الیاف فایبر گلاس، الیاف آزبست و الیاف سیلیکون و تفلون دار برای تولید این پارچه ها استفاده می کنند.‌

پارچه برزنت نانو

با استفاده از الیاف نانو در روند تولید پارچه های برزنت این پارچه ها در برابر میکروب و آلودگی های محیطی کاملاً آنتی باکتریال بوده و با قرار گیری در محیط های مرطوب برای طولانی مدت دچار کپک زدگی و بوی بد نمی گردد. از مهم ترین موارد استفاده از این پارچه ها در محیط های بیمارستانی و درمانی است که به عنوان روکش محافظتی دستگاه های حساس پزشکی و به عنوان پرده های محافظتی بین بیماران مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

خرید پارچه برزنت با قیمت مناسب

پارچه برزنت جزء پرمصرف ترین گونه های پارچه بوده که در حال حاضر به واسطه گسترش استفاده از این نوع پارچه ها تنوع آن نیز افزایش پیدا کرده است.
به دلیل تنوع بالای پارچه برزنت پیدا کردن یک قیمت مشخص برای این پارچه مقدور نیست؛ بلکه با چندین قیمت متفاوت روبرو می گردید.
برای دسترسی به بهترین قیمت پارچه برزنت با کیفیت بالا لازم است به سراغ مراکز عرضه و فروش مستقیم بروید تا خرید مقرون به صرفه انجام دهید.
بهترین راه ها برای خرید پارچه برزنت باکیفیت و قیمت مناسب عبارتند از:
• مراجعه مستقیم به کارخانجات تولید کننده در صورت نیاز به حجم عمده
• مراجعه به نمایندگی های عرضه و پخش در شهرهای مختلف
• استفاده از سایت های آنلاین معتبر فعال زیر نظر نمایندگی ها
فروش پارچه برزنت

بزرگترین مرکز فروش پارچه برزنت

خرید پارچه برزنت با قیمت درب کارخانه و بدون حضور واسطه ها موجب می شود تا حد زیادی از لحاظ اقتصادی صرفه ‌جویی گردد. به همین جهت اغلب افراد تمایل دارند که از مراکز عرضه و فروش مستقیم محصول مورد نظر خود را بخرند.
مجموعه کمپ ۲۴ جزء بهترین مراکزی است که با توجه به شرایط اقتصادی و نیاز مصرف کنندگان اقدام به عرضه انواع مختلف و پارچه های برزنتی با کیفیت بالا می کند.
به دلیل داشتن ارتباط مستقیم با کارخانجات تولید کننده و خرید و فروش های بدون واسطه این مجموعه مناسب ترین قیمت ممکن را برای محصولات خود ارائه می دهد.
راه های ارتباطی با این مجموعه متنوع بوده و می توانید از طریق مراجعه حضوری، تماس تلفنی و یا سایت آنلاین با کارشناسان فروش آن ارتباط برقرار نمایید و پس از ثبت سفارش در کمترین روزکاری محصول خریداری شده را تحویل بگیرید.