0
0

برزنت و کاربردهای آن در دنیای امروز

نویسنده: مدیر فروش 23 بهمن 1400
کاربرد پارچه برزنت
پارچه برزنت چیست؟
کاربردهای پارچه برزنت کدام است؟
چگونه می توان پارچه های برزنتی را ارزان و باکیفیت تهیه کرد؟
پارچه های برزنتی جزء منسوجات پر استفاده حال حاضر است که در دنیای امروز موارد استفاده و کاربردهای فراوانی دارد. در واقع کاربرد برزنت در تمامی صنایع مشهود بوده و نمی توان به آسانی آن را حذف نمود.
جهت آشنایی بیشتر با پارچه های برزنتی و یافتن پاسخ مناسب برای سوالات ذکر شده در بالا در ادامه مطلب اطلاعات کاربردی ارائه می ‌دهیم.

برزنت چیست؟

برزنت جزء پارچه های مستحکم، منعطف و ضدآب قرار می گیرد که با کمک گرفتن از الیاف طبیعی و مصنوعی و استفاده از پلیمرهای مختلف تولید می گردد. از دیرباز تاکنون بشر به دنبال پیدا کردن پارچه های مستحکم و مقاوم بوده که با پیشرفت تکنولوژی در صنایع پتروشیمی و صنعت نساجی این پارچه ها نیز تولید شده ‌اند.
در حال حاضر با ترکیب الیاف طبیعی پنبه و الیاف پلیمری پلی استر و با کمک گرفتن از دستگاه های خاص پارچه های برزنت در تراکم بافت بالا تولید می شوند. پس از ورود پلی استر به صنعت پارچه بافی برزنت، پلیمرها و مواد دیگری نیز در چرخه تولید این پارچه ها افزوده شده تا ویژگی های این پارچه، افزایش یابد.
به طور معمول برای بافت پارچه های برزنتی از نخ های چند لایه به کار می برند که هر چقدر تعداد لایه های نخ بیشتر گردد، در نتیجه پارچه برزنت ضخامت بالاتر و مقاومت بیشتری پیدا می کند. به طور معمول پارچه های برزنتی از یک لا نخ تا شش لا نخ در کارخانه تولید می ‌شوند.
با توجه به تعداد لایه های نخی که در روند تولید برزنت کاربرد دارند، پارچه های برزنتی از گرماژی حدود ۲۲۰ گرم تا ۷۴۰ گرم برخوردار می گردند، گرماژ پارچه به معنای وزن پارچه در یک متر مربع است.
پارچه برزنت را در کارخانجات نساجی در سایزبندی های مختلف تولید می کنند، تا برای هر نوع کاربردی به راحتی بتوان از عرض مناسب بهره برد. بیشترین عرض های پرطرفدار عرض ۱۰۰ سانتی متر تا عرض ۲۰۰ سانتی متر تولید می گردد.
کاربرد برزنت

بیشترین کاربردهای پارچه برزنت در دنیای امروز

پارچه های برزنتی را در تنوع بالایی از لحاظ ضخامت ارز و همچنین نوع الیاف بکار برده شده تولید می کند. به همین جهت به راحتی می ‌توان از این پارچه ها در شرایط و صنایع مختلف استفاده نمود.
در واقع پارچه های برزنتی در دنیای امروز در تمامی صنایع قابلیت استفاده دارند؛ به همین جهت هیچ نوع پارچه ای جایگزین برای برزنت تا کنون تولید نشده است.
در این بخش قصد داریم به معرفی برخی از مهمترین کاربردهای کلی پارچه برزنت در دنیای امروزی بپردازیم.

برای تولید انواع سایبان

در حال حاضر استفاده از انواع سایبان در شرایط مختلف بسیار مرسوم است؛ به همین جهت بهترین متریال برای تولید این سایبان ها پارچه های برزنتی بوده؛ زیرا این پارچه ها در تنوع ضخامت، رنگ بندی و ویژگی تولید می شود.
انواع سایبان قابل تولید از پارچه های برزنتی عبارتند از:
• سایبان مغازه ها و فروشگاه ها
• ساخت انواع آلاچیق
• ساخت سایبان پارکینگ
• ساخت سایبان روف گاردن

در صنعت باربری

پوشش لوازم قابل حمل در بین جاده ها و محافظت از آنها در برابر عوامل جمعی مختلف مانند گرد و غبار باد، و باران، برف، چنگال پرندگان و بسیاری از موارد دیگر اهمیت دارد. از پارچه های برزنت برای پوشش انواع ماشین های باربری سنگین مانند کانتینر، تریلی، نیسان و حتی قطار و کشتی استفاده می کنند.

در کارخانجات صنعتی

در حال حاضر که پارچه های برزنتی به ‌صورت نسوز و مقاوم در برابر حرارت تولید می‌ شوند، از این پارچه ها برای عایق کردن قالب های ریخته گری برای تولید لباس های محافظ در جوشکاری، عایق ساختمان ها و همچنین کاورهای مختلف جهت دستگاه های صنعتی پر اهمیت مورد استفاده قرار می گیرد.

تولید انواع کاور های محافظتی

برخی از لوازم و دستگاه ها نیاز به کاورهای محافظتی دارند تا در برابر گرد و غبار باد و باران و عوامل مختلف دیگری امن بمانند از پارچه برزنت برای تولید روکش کولر آبی کاور محافظ ماشین های پارک شده و بسیاری از موارد دیگر استفاده می کنند.

پوشش سقف های موقت

برخی از فضاها باید به طور موقت دارای پوشش گردند، در چنین شرایطی از پارچه های برزنت با کیفیت بالا استفاده می شود که بیشترین موارد پوشش سقف های موقت عبارتند از:
• پوشش استخرهای تفریحی
• پوشش استخرهای کشاورزی و پرورش ماهی
• پوشش سوله های مختلف
• آموزش انبارهای ذخیره محصولات کشاورزی و دامپروری
فروش برزنت

فروش انواع پارچه برزنت با کیفیت بالا

تهیه انواع پارچه برزنت با کیفیت بالا جزء موارد بسیار مهم است؛ زیرا کاربرد در صنایع مختلف بوده و هر صنعت نیاز به پارچه خاصی دارد.
این مجموعه یکی از بهترین ها در زمینه فروش انواع پارچه برزنت با کیفیت بالا قرار می گیرد؛ زیرا تمامی محصولات خود را از تولیدکنندگان برند و مطرح تهیه می کند. حذف کامل واسطه ها و ارتباط مستقیم با تولید کننده سبب دسترسی به قیمت های مقرون به صرفه می گردد.
برای ثبت سفارش انواع پارچه برزنت و دریافت مشاوره و راهنمایی برای انتخاب مناسب ترین نوع پارچه با کارشناسان فروش این مجموعه از طریق راه های ارتباطی مختلف تماس حاصل فرمایید.