0
0

طبیعت گردی اطراف تهران | 10 منطقه مناسب کمپ و سفر

نویسنده: مدیر فروش 05 تیر 1402
طبیعت گردی

طبیعت گردی اطراف تهران کجا مناسب است؟ گاهی برای افراد به خاطر دغدغه‌های شغلی، فرصت زیادی برای گشت و گذار و سفرهای چند روزه و بیشتر به شهرها و کشورهای اطراف ندارند، بنابراین دنبال یک سفر سیاحتی یکی دو روزه‌ای هستند تا زمانی را در دل طبیعت با آرامش سپری کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با طبیعت‌گردی اطراف تهران و چندین نقطه خوش آب و هوا در اطراف تهران آشنا کنیم تا بتوانید آخر هفته‎های خوبی را در دل طبیعت سپری کنید.

 

زیباترین جاهای دیدنی برای طبیعت‌گردی اطراف تهران 

اطراف تهران جاهایی دیدنی بسیار زیبا و بکری دارد که هنوز حالت طبیعی خود را از دست نداده و شما می‌توانید آخر هفته بسیار دلنشینی را در این مکان‌ها و در دل طبیعت بگذرانید.

آبشار کلوگان  لواسان

آبشار کلوگان ، یکی از آبشارهای مرتفع در اطراف تهران است که در شمیرانات قرار گرفته است و فاصله آن تا زمین چیزی بین 30 تا 40 متر ارتفاع است. این آبشار به حالت دو طبقه است و در پایین آن، حوضچه طبیعی کوچکی قرار دارد که محل بسیار خوبی برای آبتنی در دل طبیعت است. در کل منطقه کلوگان که آبشار در آن قرار گرفته است یکی از زیباترین مناطق لواسانات است که به قله‌های مهرچال و کلوگان نیز دسترسی دارد و در فصل بهار نیز شاهد یک دشت سرسبز و زیبا در این منطقه است و همچنین  روستای میگون، روستای فشم و تله کابین توچال نیز از جاذبه‌های گردشگری اطراف آبشار کلوگان هستند که می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

آبشار کمرد

آبشار کمرد  از زیباترین و دلنشین‌ترین جاذبه‌های طبیعت‌گردی اطراف تهران است که در فاصله 20 کیلومتری از استان تهران و در منطقه منوچهر آباد قرار گرفته است. این آبشار که در یک جای دنج و خلوت، در جاده منتهی به رودهن قرار گرفته است، گزینه فوق‌العاده‌ای برای افرادی است که می‌خواهند آخر هفته خود را در مکانی به دور از شلوغی شهر بگذرانند.

تنگه واشی

یکی از جذاب‌ترین مقاصد طبیعت‌گردی اطراف تهران تنگه واشی است که لازم است حداقل یک بار به این مکان سفر کنید. این مکان که در نزدیکی و حدفاصل 20 کیلومتری فیروزکوه قرار دارد، در حقیقت به دو منطقه تنگه «سا» و تنگه «واشی» تقسیم می‌شود و در نهایت در انتهای  آن به آبشاری بکر و دست نخورده به نام آبشار «ساواشی» می‌رسید.

برای رسیدن به آبشار ساواشی باید زمان زیادی را در دو تنگه پیاده روی کنید  بنابراین مکان مناسبی برای افراد مسن و کودکان نیست و همچنین در فصل پاییز و زمستان، بعلت اینکه بخش قابل توجهی از مسیر را در آب باید بگذرانید، و بعلت بارندگی در فصول سرد سال، تقریبا رفتن به این مکان غیرممکن است.

دریاچه‌های تار و هویر

از خنک‌ترین جاذبه‌های طبیعی  اطراف تهران، دریاچه‌های تار و هویر است. این دو دریاچه که آب شیرین دارند و در منطقه کوهستانی دماوند قرار گرفته‌اند، در فصل تابستان یک مکان خوش آب و هوا برای افرادی است که از دود و دم هوای تهران فراری هستند. آب این دریاچه‌ها از کوه رین و کوه دوبرار تامین می‌شود و در اطراف دریاچه‌ها، مناطقی سرسبز و طبیعتی خوش آب و هوا دارد.

دریاچه تار، فضایی حدود 46 هکتار و به شکل لوزی دارد و مکانی بسیار مناسب برای گذراندن یک شب رویایی و تماشای ستارگان است. افسانه‌های زیادی در مورد این دریاچه دهان به دهان پخش می‌شود: از جمله اینکه شبها، محل رفت و آمد موجودات عجیب و غریب است و یا اینکه گنجینه بسیار گرانبهایی در خود دارد که در کشتی دزدان دریایی غرق شده و در کف دریاچه جای گرفته است.

دریاچه هویر، نیز بعد از دریاچه تار قرار گرفته است که برای رسیدن به آن، حدود نیم ساعت پیاده‌روی لازم است. عمق این دریاچه 15 متر و وسعتی به اندازه 13 هکتار دارد که مکان مناسبی برای قایق‌سواری، عکاسی، کوهنوردی و ماهیگیری محسوب می‌شود.

لواسان

لواسان که در قسمت جنوب رشته‌کوهای البرز قرار دارد، از مهمترین مکان‌های گردشگری و طبیعت‌گردی اطراف تهران است  که می‌توانید آخر هفته را در آرامش این مکان سپری کنید. منطقه لواسان مناظر جذاب و زیبایی از دریاچه سد لتیان و رودخانه جاجرود را در خود دارد . همچنین پارک جنگلی لتیان، تلو و گردنه قوچ نیز در این منطقه واقع شده است.

روستای افجه

از سمت لواسان که به طرف شمال شرق بروید به روستای زیبای افجه می‌رسید که آب و هوایی سرد دارد و جاذبه طبیعی روستای دشت هویج آن شهرت زیادی دارد.

دشت آزو

دشت آرزو در 85 کیلومتری  آمل و در روستای نوا واقع شده است. زیبایی خیره کننده این دشت باعث شده است که به عروس دشت‌های البرز نیز معروف شود. دشت آرزو که غرق انواع گل‌های لاله وحشی است و به دماوند منتهی می‌شود، در فصل بهار و اردیبهشت‌ماه، چشم‌اندازی خیره کننده دارد.

دریاچه شورمست

یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعت گردی اطراف تهران دریاچه شورمست است که در ۶ کیلومتری غرب پل سفید  و در جنوب غربی روستای سوادکوه قرار گرفته است. این دریاچه، در فصل بهار، بسیار زیبا و تماشایی است و یک مکان مناسب برای اسکی روی آب، قایق سواری، اسب سواری و دوچرخه سواری محسوب می‌شود.

طالقان

طالقان، ییلاق خوش اب و هوای استان البرز است که طبیعتی زیبا دارد و در میان دره قرار گرفته است. آبشارهای بلند و طبیعی، دریاچه‌های زیبا، چشمه‌های پرآب و خنک، غارهای زیبا، روستاهای دست نخورده با بافت قدیمی و همچنین باغ‌های پر از میوه، از جذابیت‌های طالقان است که باعث شده است به یکی از مقاصد گردشگری و طبیعت گردی اطراف تهران تبدیل شود.

آهار

یکی دیگر از مقاصد طبیعت‌گردی اطراف تهران، آهار است که در شمیرانات و در 24 کیلومتری گلندوک قرار گرفته است. این مکان گردشگری، بسیار زیبا و چشم‌واز است، طبیعتی دیدنی و خوش آب و هوا دارد. رودخانه‌های پر آبی در اطراف آن جاری است و باغ‌های زیبایی دارد که تا اواخر پاییز پر از میوه‌های مختلف هستند.

 

طبیعت گردی اطراف تهران با کمپ 24

اگر به دلایل شغلی و یا هر دلیل دیگری، فرصتی کمی برای مسافرت دارید و دوست دارید زمان محدودی مثل آخر هفته را در دل طبیعت به بهترین شکل ممکن سپری کنید. کمپ 24 با ارائه بهترین امکانات و به بهترین شکل ممکن آماده خدمت‌رسانی به شما در مناطق اطراف تهران است. با مراجعه به سایت این مجموعه خواهید دید که بهترین امکانات را با هزینه مناسب و مقرون به صرفه برای شما در نظر گرفته است تا بتوانید بدون هیچ اضطراب و استرسی، کوله‌پشتی خود را ببندید و آخر هفته بسیار خوبی را در دل طبیعت اطراف تهران به دور از شلوغی سپری کنید.