0
0

مشخصات و لیست قیمت پارچه برزنت

نویسنده: مدیر فروش 15 آبان 1400
لیست قیمت پارچه برزنت
ضرورت آشنایی با پارچه های برزنتی به دلیل داشتن انواع گوناگون و کاربردهای بسیار گسترده آن هاست.
اگر چه این پارچه ها به خاطر کیفیت مرغوب بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، ولی انتخاب غلط می تواند باعث صرف هزینه های بی مورد شود.
هر چقدر که بیشتر با پارچه های برزنتی و مشخصات آن ها آشنا شویم، در مواقع ضروری بهتر می توانیم از بین انواع متنوع آن، دست به انتخاب صحیح بزنیم.
در این مقاله به بررسی ویژگی های این پارچه صنعتی پرمصرف می پردازیم. همچنین در حد امکان شما را با انواع برزنت آشنا کرده و عوامل مؤثر بر قیمت پارچه برزنت را بر می شمریم.

نگاهی اجمالی به مشخصات پارچه برزنت

از دیرباز نیاز به پارچه هایی که مستحکم تر از پارچه های تولید شده با الیاف طبیعی باشند و در برابر آب و آفتاب از خود مقاومت نشان دهند، احساس می شد.
تا زمانی که با پیشرفت صنایع پتروشیمی، پارچه های طبیعی و پنبه ای با مواد پلیمری جدید مانند پلی استر ترکیب شدند و نام آن ها را برزنت گذاشتند.
پس از آن و با ورود مواد صنعتی نوین به صنعت پارچه بافی، در زمان تولید پارچه های برزنتی مواد مختلفی به آن ها اضافه شد.
هر کدام از این الیاف و مواد پلیمری خاصیت های متفاوتی به این پارچه بخشیدند.
به طور کلی پارچه برزنتی از ترکیب الیاف طبیعی (پنبه) و الیاف مصنوعی (مواد پلیمری) تولید می گردد. پلیمر به کار رفته در تولید این پارچه ها بسته به موارد استفاده آن ها، می تواند پروپیلن، مواد سرامیکی، پلی اتیلن، مواد ضد حریق و حتی پلی استر را شامل شود.
نکته دیگر در تولید برزنت، دوام و استقامت آن در برابر ضربه و فشار است. به همین جهت تولید کنندگان آن را به صورت چند لایه می دوزند تا مقاومت بیشتری داشته باشد.
شایان ذکر است که پارچه های برزنت با توجه به انواع مختلفی که در ادامه به آن ها می پردازیم، دارای کاربردهای زیادی هستند؛ از جمله در مراکز تولیدی و حتی در کارخانجات صنعتی از این پارچه معروف و بسیار کاربردی استفاده می کنند.
به جرئت می توان گفت که پارچه برزنت ضد آب در میان پارچه ها، بیشترین کاربرد را در صنایع و کارخانجات تولیدی داراست و سهم به سزایی در اشتغال زایی دارد.
در صنعت چادرسازی، سایبان، سقف مغازه ها و کافه ها نیز می توان از این پارچه استفاده نمود. همچنین در تولید لباس و بارانی نیز از این پارچه ها، اما از نوع تک لایه و نازک تر استفاده می شود.
انواع پارچه برزنت

انواع پارچه های برزنتی کدامند؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم با پیشرفت علم و صنایع پتروشیمی، تولید کنندگان مواد مختلفی را به پارچه های برزنتی اضافه می کنند تا برای موارد مختلف قابل استفاده باشد.
انواع الیاف پلیمری و مواد صنعتی با هم ترکیب می شوند تا بهترین نوع برزنت را بر اساس نیاز مشتری تحویل دهند.
بر این اساس کاربردهای پارچه های برزنت هم بسیار زیاد است. گاهی بر اساس نوع کاربرد آن ها نامشان تعیین می گردد، مثل پارچه برزنت نظامی و پارچه برزنت کیفی.
گاهی نیز مواد تشکیل دهنده آن ها نام آن ها را تعیین کرده مانند پارچه برزنت نانو. در بعضی از مواقع نیز در روند تولید برزنت، آن ها را از شکل ساده به طرح دار تبدیل می کنند که به آن ها پارچه برزنت طرح دار می گویند.
در ادامه سعی می کنیم به معرفی یکی از پارچه های برزنت که بیشتر شهرت دارد، بپردازیم و همچنین قیمت پارچه برزنت را مورد بررسی قرار دهیم.

پارچه برزنت شمعی چیست و چه مصارفی دارد؟

پارچه های برزنتی با توجه به مواد اولیه، انواع مختلفی دارند که قیمت پارچه برزنت در بازار نیز در وهله اول بر اساس همین عامل تعیین می شود.
یکی از انواع برزنت پرکاربرد و پرفروش، برزنت شمعی است. بافت این پارچه ها از پلی اتیلن، پلی استر و کرباس می باشد.
پارچه های برزنت شمعی بر اساس کیفیت مواد و میزان به کار بردن آن ها، درجه بندی های متفاوتی داشته و از یک لایه تا شش لایه تقسیم بندی می شوند.
لازم به ذکر است که هر کدام از انواع این پارچه ها در رنگ های مختلف نیز قابل سفارش اند.
با توجه به اینکه این پارچه های شمعی در برابر رطوبت و دمای نسبتاً بالا مقاوم هستند، در مکان هایی که آب و هوای مرطوب و روزهای پرباران، یا تابستان های بسیار گرمی دارند؛ مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه کاربرد برزنت شمعی را شرح می دهیم:
تولید انواع لباس ورزشی: این پارچه ها به دلیل ضخامت مناسب و ضد آب بودنشان در تولید بارانی و بادگیرهای ورزشی به کار برده می شوند.
پارچه های برزنت بیمارستانی: برزنت های شمعی چند لایه، معمولاً مصارف بیمارستانی زیادی دارند، از جمله تهیه لباس اتاق عمل و روکش تخت بیماران.
کاور محافظ ماشین: ضد آب و ضد آفتاب بودن این پارچه ها همراه با انعطاف مناسب آن ها، باعث شده است تا گزینه مناسبی برای دوخت کاور ماشین باشند.
روکش کولر آبی: این پارچه ها برای حفاظت از کولر آبی در برابر آفتاب و بارندگی کاربرد دارند.
سایبان و چتر: انعطاف پارچه برزنت شمعی باعث می شود تا از آن به عنوان روکش آلاچیق هایی که در فضای باز و نیمه بازر قرار دارند، همچنین دوخت انواع چتر استفاده گردد.
• چادرهای مسافرتی: این پارچه ها که به آن ها پارچه برزنت چادری نیز می گویند، در صورت یک لایه بودن، به راحتی جمع شده و کم حجم می شوند. این خصوصیات به همراه سبک بودن پارچه، دلیل پرکاربرد بودن آن برای دوخت چادرهای مسافرتی شده است.
روکش بار کانتینر و ترانزیت: پارچه شمعی به عنوان روکش محافظ بار کامیون ها و کانتینرها در برابر بارندگی و نور آفتاب گزینه مناسبی به شمار می رود.
انواع کیف و ساک دستی: پارچه های برزنت شمعی به دلیل منعطف بودن و داشتن قابلیت چاپ بر رویشان، برای تولید کیف های دستی و ساک های خرید در فروشگاه ها، کاربرد دارند.
بهترین برزنت

از کجا بهترین نوع برزنت بخرم؟

همانطور که متوجه شدید پارچه برزنت یکی از کاربردی ترین پارچه ها در صنعت بوده که از آن در حوزه های مختلفی استفاده می نمایند.
شایان ذکر است که آشنایی با ویژگی های پارچه برزنت و انواع آن، راهی هوشمندانه جهت انتخاب و خرید پارچه ای با کیفیت بالا و ماندگاری زیاد می باشد.
در واقع هر چه شناخت شما نسبت به برزنت بیشتر شود، خریدی مطمئن تر و هوشمندانه تر خواهید داشت.
پارچه برزنت درجه یک به قدری مستحکم و مقاوم می باشد که به راحتی در برابر فشار ناشی از باد، طوفان های شدید و ... ایستادگی می کند.
با این حال تنها دانستن اطلاعات در رابطه با ساختار این پارچه کافی نبوده و گاهی یافتن فروشگاه معتبری که تمام ویژگی های مورد نظرتان را داشته باشد، کاری سخت و طاقت فرساست.
از این رو توصیه می شود به تولید کنندگان و عرضه کنندگان باسابقه و خوشنام اعتماد کرده، همچنین هنگام خرید از آن ها بخواهید تا لیست قیمت پارچه برزنت را نیز در اختیارتان قرار دهند.

مزایای خرید اینترنتی پارچه برزنت

اینترنت، انقلابی عظیم در نحوه خرید و فروش کالا ایجاد کرده است. این روزها اکثریت افراد ترجیح می دهند کالای مورد نیاز خود را به صورت آنلاین بخرند.
بحث خرید پارچه های برزنتی هم از قضیه مستثنی نیست.
آیا می دانید دلایلی که بسیاری از مردم به خرید آنلاین پارچه برزنت علاقه دارند، چیست و چرا این روش آنقدر محبوب است؟
مهم ترین مزین خرید اینترنتی، راحتی آن است. در چه جای دیگری می توان در نیمه شب در حالی که لباس راحتی به تن دارید، خرید نمایید؟
در حالی که هیچ صف انتظاری برای شما وجود ندارد و می توانید در کمتر از چند دقیقه خرید کنید.
حتماً شما هم هنگام خرید برزنت از جمعیت و سر و صدا بیزارید، به خصوص در طول تعطیلات، فستیوال ها یا در آخر هفته ها، شلوغی شما را آزار می دهد.
از طرفی فشار وارده از بین انبوه جمعیت خریداران، باعث می شود که گاهی اوقات عجولانه یا شتاب زده عمل کنیم؛ خرید آنلاین از همه این مشکلات جلوگیری خواهد کرد.
نکته مهم بعدی این است که معاملات ارزان و بهترین قیمت برزنت عمده به صورت آنلاین در دسترس می باشد، زیرا محصولات بدون دخالت واسطه ها از طرف تولید کننده یا فروشنده مستقیم به دست شما می رسند.
لیست قیمت پارچه برزنت

لیست قیمت پارچه برزنت عمده

گفتیم که با خرید اینترنتی پارچه برزنتی، می توانیم در هزینه ها صرفه جویی کنیم و به قیمت دست اول پارچه دست پیدا کنیم.
آیا تنها همین عامل در قیمت این پارچه ها نقش دارد؟ پرواضح است که خیر.
موارد مختلفی بر قیمت تاثیر می گذارند، مانند کیفیت مواد اولیه، تعداد لایه های برزنت، استانداردهای تولید و شرکت تولید کننده.
بهترین نوع برزنت در بازار، پارچه ای است علاوه بر داشتن کیفیت مرغوب، دقیقاً مطابق با نیازهای تمامی مصرف کنندگان تهیه شده باشد.
اگر قصد خرید پارچه برزنت ارزان با کیفیت تضمینی دارید، می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایید.