0
0

جاهای دیدنی اطراف تهران

نویسنده: مدیر فروش 07 دی 1401
جاهای دیدنی اطراف شهر تهران

جاهای دیدنی اطراف تهران مقاصد مناسبی برای سفرهای یک روزه است که می توانید از آلودگی ها و سر و صدای داخل شهر خارج شده و در دامان طبیعت اوقات فراغت خود را سپری کنید. برای افزایش لذت از گشت و گذار در دل طبیعت و رفتن به جاهای دیدنی اطراف تهران می توانید لوازم ضروری برای سفرهای کوتاه را از مجموعه کمپ ۲۴ تهیه نمایید.

اهمیت شناخت مقاصد گردشگری اطراف تهران 

تهران یکی از شهرهای شلوغ است که در تمام خیابان های آن ترافیک و هیاهو وجود دارد و به طور مداوم ماندن در ترافیک های طولانی و سر و صدای ماشین و آلودگی موجب می ‌شود تا افراد از لحاظ روحی و جسمی خسته شوند. به همین سبب به دنبال پیدا کردن راه هایی برای تجدید قوا هستند.

یکی از بهترین راه هایی که افراد می توانند انتخاب کرده و خود را برای آغاز هفته مهیا کنند، شناخت جاهای دیدنی اطراف تهران است تا در تعطیلات پایانی هفته بتوانند به دامان طبیعت رفته و نهایت استفاده را از یک سفر کوتاه ببرند.  

بررسی بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران 

جاهای دیدنی اطراف تهران بسیار زیاد بوده و در هنگام انتخاب هر کدام از این مکان ها باید به نکات مهمی توجه کرد، تا بهترین استفاده را از محیط و فضا ببرید. مسافت یکی از مهمترین نکات است که برای بسیاری از افراد اهمیت دارد که در مدت زمان کوتاهی به مقصد برسند.  

برای افزایش لذت سفر کوتاه و رفتن به اطراف تهران و جاذبه های آن تهیه لوازم مورد نیاز ضرورت پیدا می کند که از مهمترین آنها می توان به چادر مسافرتی، کیسه خواب، کوله پشتی، صندلی های تاشو و بسیاری از موارد این چنین اشاره کرد. تهیه آنها از مراکز معتبر و حرفه ای مانند مجموعه کمپ ۲۴ خیال شما را از کیفیت بالای محصولات و ایمنی آنها راحت می کند.  

در این بخش به بررسی بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران که بسیار کوتاهی تا پایتخت دارند می پردازیم:

روستای آهار 

رفتن به مکان خوش آب و هوا و منحصربه ‌فرد در کمترین زمان ممکن شرایط هیجان انگیزی برای افراد به وجود می ‌آورد که از میان ترافیک و شلوغی شهر به محیطی با درختان کهن و کاملاً بکر و سرسبز بروند. در این روستا شرایط کوهنوردی، دوچرخه سواری، پیاده روی و گرفتن عکس های زیبا فراهم است؛ برای رفتن به این روستا حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارید.

شمشک 

شمشک یکی از نقاط بسیار زیبا در اطراف تهران است که به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات در تابستان هوای بسیار دلپذیر و در زمستان شرایط برف بازی و اسکی دارد.  

تنگه واشی 

اگر به دنبال محبوب ترین جاهای دیدنی اطراف تهران هستید، تنگه واشی یکی از بهترین مکان ها است که در نزدیکی فیروزکوه قرار گرفته و طبیعت بکر و صخره های در هم پیچیده آن در کنار آبشار بی نظیر انتخاب مناسبی برای تعطیلات آخر هفته می باشد. برای رفتن به این فضا نیاز است که برخی از لوازم ضروری مانند کفش های مناسب و کوله پشتی برای حمل وسایل خود را داشته باشید.

روستای برغان 

روستای برغان جزء جاهای دیدنی خاص در اطراف تهران است که به خصوص در اردیبهشت ماه طرفداران زیادی دارد. وجود درختان چنار کهنه و رودخانه فضای دل انگیزی را ایجاد می کند که البته آلوچه های برغان هم نباید فراموش شوند.  

روستای فیل بند 

فیلبند برای افرادی مناسب تر است که به ارتفاعات و تماشای چشم اندازهای بی نظیر ابرها علاقه دارند. این روستا در فاصله کوتاهی با تهران قرار داشته و هر روزه تعداد زیادی از افراد به خصوص در فصل بهار و تابستان به آن مراجعه می کنند. مسیر کوهستانی و پر پیچ و خم آن و رسیدن به یک اقیانوسی از ابر و زیبایی شما را هیجان زده خواهد کرد.  

لواسان 

لواسان به عنوان یک جای دیدنی پرطرفدار شناخته می شود که برای رفتن به آن هر زمان می توانید تصمیم بگیرید. زیرا در بخش مرکزی آن هر نوع امکاناتی را می توانید به راحتی پیدا کنید. وجود رودخانه جاجرود و قرار گرفتن در دامنه جنوبی البرز، آب و هوای مناسب را پدید آورده است.

کردان 

کردان از توابع شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز بوده که به عنوان محبوب ترین جاهای دیدنی اطراف تهران در شمال غرب قرار گرفته است روستای خوش آب و هوا در هر چهار فصل یک مقصد گردشگری پرطرفدار می باشد  

آبشار گزو 

سر زدن به آبشار که در روستای لفور قرار گرفته شما را با یک طبیعت بکر و چشم اندازهای بی نظیر روبرو می کند. این منطقه در فصل بهار و پاییز پرطرفدارترین است. چرا که رطوبت هوا در فصل تابستان زیاد بوده و بسیاری از افراد آن را دوست ندارند.  

آبشار یخی آبنیک

آبشار یخی آبنیک، آبشار مرتفع و پر آب در فصل بهار و تابستان است که به عنوان جذاب ترین محیط دیدنی در اطراف تهران به شمار می رود که در منطقه شمال لواسان قرار گرفته و تقریباً یک مسیر صعب العبور به خصوص در فصل زمستان دارد. به همین جهت باید با تجهیزات کامل به سراغ این آبشار بروید؛ تا ضمن لذت بردن از طبیعت زیبا با منظره های بی نظیر امنیت شما هم حفظ گردد.

باغ موزه وزیری 

باغ موزه وزیری جزء جذاب ترین موزه های اطراف تهران بوده که در دنیا طرفداران زیادی داشته و افراد زیادی برای دیدن آن می روند. این باغ موزه در منطقه لواسان قرار گرفته است. بخش زیادی از موزه در داخل یک غار قرار گرفته و به مدت شش سال این غار ساخته شده است.

 

خرید بهترین تجهیزات برای گشت و گذار در طبیعت

فرقی نمی‌ کند که در فصل تابستان و بهار قصد رفتن به اطراف تهران و گشت و گذار در دل طبیعت را دارید، یا در فصل پاییز و زمستان برای دیدن مناظر طبیعی و رنگ های متنوع آن اقدام می کنید؛ در هر صورت برای لذت بیشتر به تجهیزات خاصی نیاز دارید.  

خرید بهترین تجهیزات برای گشت و گذار در طبیعت باید از مراکز معتبری مانند مجموعه کمپ ۲۴ صورت گیرد، تا با ارائه لیست کاملی از لوازم بتوانید از بین برندهای مرغوب و با کیفیت بالا، بهترین محصول را تهیه کنید. چرا که حداقل به کفش های ایمنی، چادر مسافرتی، کیسه خواب، کوله پشتی، صندلی های تاشو نیاز دارید.  

برای رفتن به جاهای دیدنی اطراف تهران با خیال راحت می توانید با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید، تا لوازم مورد نیاز خود را با قیمت مناسب و کیفیت خوب تهیه کنید.