0
0

چاپ پارچه پی وی سی چگونه انجام می شود؟

نویسنده: مدیر فروش 09 آذر 1401

چاپ پارچه پی وی سی به گونه ای انجام می شود که با قرارگیری در برابر نور خورشید و عوامل جوی مختلف مانند باد و طوفان، برف و باران آسیبی به آن وارد نمی شود. برای دریافت خدمات چاپ پارچه پی سی به بهترین شکل ممکن مجموعه کمپ ۲۴ می تواند انتخاب مناسبی باشد.

 

پارچه پی وی سی چیست؟

از نام پی وی سی برای تمامی محصولاتی که در ترکیبات آنها پلی وینیل کلراید وجود دارد استفاده می کنند. پارچه های برزنتی معمولاً برای استفاده در فضاهای سخت با شرایط آب و هوایی نامساعد، مورد استفاده قرار می گیرند. برای افزایش استحکام آن از روکش یورتان و پلی وینیل کلراید و متریال های دیگر استفاده می کنند.

با ظهور یک ماده مرغوب و با کیفیت بالا به نام پی وی سی که هیچ ضرری برای محیط زیست و سلامت انسان ندارد، دیگر تولید پارچه ‌های مستحکم برای استفاده در صنایع مختلف بدون نگرانی صورت می گیرد.  

موارد استفاده فراوان و متعدد پارچه های pvc موجب شده تا این پارچه را با تنوع عرض و رنگبندی های مختلف تولید کنند، تا برای هر فضایی بتوان از رنگ های خاص و کاربردی استفاده کرد. گاهی اوقات نیاز است این پارچه ها انعطاف پذیری بالاتری داشته باشند که در چنین شرایطی از روان کننده ها در ترکیبات مواد استفاده می شود.

چاپ پارچه پی وی سی یکی از ویژگی ‌های خاص این پارچه ها است که به راحتی می توان انواع تبلیغات و مطالب گوناگون را بر روی آن چاپ کرد. این ویژگی سبب شده تا در بسیاری از کسب و کارها از این پارچه ها با دو هدف محافظت و تبلیغات استفاده شود.

 

نحوه انجام چاپ پارچه پی وی سی 

سخت بودن پارچه های پی وی سی این امکان را فراهم می ‌کند تا بدون ترک و شکاف بر سطح پارچه، به راحتی بتوان عملیات چاپ را انجام داد. ویژگی های خاص این ماده موجب شده تا بدون نگرانی از ایجاد حرارت بالا صنعتگران عملیات چاپ های حرارتی را انجام دهند.

نحوه چاپ پارچه پی وی سی به این صورت است که ابتدا منطقه چاپ به شکل کامل مشخص شده و در زیر دستگاه فلت بد قرار می گیرد. این دستگاه ها با پیشرفت هایی که در سال های اخیر داشته اند و امکان قرار دادن رنگ به شکل مستقیم بر روی پارچه را دارند، ۸ رنگ را به صورت همزمان مورد استفاده قرار می دهند.

از آنجا که جوهرهای رنگ به شکل مستقیم بر روی پارچه قرار می گیرند برای جلوگیری از حرکت این قطرات توسط دستگاه بلافاصله نور یو وی بر روی آنها قرار می گیرد، تا رنگ خشک شود. این نور یو وی تأثیر زیادی در تثبیت رنگ چاپی و افزایش مقاومت جوهر در شرایط محیطی سخت دارد. به همین دلیل است که از پارچه های پی وی سی چاپی به راحتی می توان در هر شرایطی استفاده کرد.  

پس از پایان کار چاپ این پارچه ها در صورت تقاضای مشتریان می توان از انواع وارنیش به صورت مات و براق هم استفاده کرد تا مقاومت چاپ را تا حد زیادی افزایش داد. 

 

کاربرد چاپ روی پارچه های پی وی سی

از پارچه های پی وی سی در صنایع مختلف استفاده می کنند و کاربرد این پارچه ها به قدری گسترش پیدا کرده که تقریباً جایگزینی برای این پارچه وجود ندارد. به همین دلیل هر روزه بر روند تولید این پارچه تمرکز ویژه تری شده و با افزایش کیفیت این پارچه ها امکان استفاده از آنها در موارد بیشتر میسر می گردد.   

پارچه های پی وی سی در برابر رطوبت، کشش، سایش و خوردگی مقاومت بالایی دارند و در عین حال با داشتن وزن سبک در برابر هر گونه ضربه دوام دارد. به همین دلیل است که از این پارچه ها به راحتی می توان در هر شرایطی استفاده کرد.

از مهم ترین کاربردهای چاپ پارچه پی وی سی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:  

  • چاپ علائم مورد نیاز بر روی لباس آتش نشانان و فضانوردان و برخی از پرسنل نظامی  
  • چاپ برندهای مشخص بر روی کیسه هوای خودرو، روکش صندلی ها
  • چاپ برند و تبلیغات گوناگون بر روی انواع کیسه خواب، چادرهای مسافرتی، چترهای نجات و همچنین انواع آلاچیق
  • درج آدرس و شماره تلفن و نام شرکت های معتبر در زمینه حمل و نقل با قرار گرفتن این پارچه ها بر روی کامیون های حمل بار در جاده ها  
  • درج علائم مشخص بر روی سقف سوله ها، سقف سازه های کششی در پارک ها و خیابان ها

 

 به طور کلی بر روی تمامی محصولات و لوازمی که از پارچه های پی وی سی تولید می شود، می توان علائم، نشانه ها و مطالب مورد نیاز را با بالاترین سطح کیفیت چاپ کرد و برخی از این چاپ ها به عنوان علائم هشدار دهنده لازم و ضروری هستند. 

 

 قیمت چاپ بر روی پی وی سی  

یک بخش بسیار مهم در هنگام چاپ پارچه پی و سی هزینه چاپ پارچه است که برای بسیاری از مشتریان در درجه اول اهمیت قرار می گیرد. چرا که چاپ در حجم عمده با کوچکترین تفاوت قیمتی هزینه های زیادی را برای کارفرما به وجود می آورد.

 معمولاً قیمت چاپ بر روی پارچه پی وی سی بر اساس متر مربع محاسبه می شود؛ هرچقدر کیفیت چاپ بالا تر باشد، در نتیجه هزینه بیشتری هم باید بپردازید.  

 چند فاکتور مهم بر روی هزینه چاپ پارچه پی وی سی تأثیر می گذارد که در ادامه به مهمترین آنها می پردازیم: 

 ابعاد چاپ 

 ابعاد چاپ از فاکتورهای بسیار مهم است که هرچقدر ابعاد بزرگتر باشد در نتیجه هزینه بیشتری برای چاپ آن نیاز است.  

 حجم چاپ 

 هر چقدر که حجم چاپ و تعداد قطعات چاپی بیشتر باشد، امکان دریافت تخفیف های ویژه در مراکز ارائه دهنده خدمات چاپ هم بیشتر می ‌شود.

 کیفیت چاپ 

هر چقدر از رنگ های مرغوب و درجه یک و دستگاه های به روز استفاده شود، کیفیت چاپ بالاتر بوده و وضوح و دوام بیشتری دارد.

زمان انجام چاپ 

در صورتی که سفارشات فوری و سریع داشته باشید، نیاز است که هزینه بالاتری را بپردازید. 

 

ارائه خدمات چاپ و فروش پارچه pvc در کمپ ۲۴ 

یافتن مراکز ارائه دهنده خدمات چاپ و فروش پارچه های pvc به شکل مستقیم و بدون واسطه تأثیر زیادی در کاهش هزینه های نهایی خریدار می گذارد. به همین جهت اغلب افراد ترجیح می دهند تا به شکل مستقیم از کارخانجات تولید کننده یا از نمایندگی های مجاز این پارچه ها را تهیه کنند.

مجموعه کمپ ۲۴ یکی از بزرگترین مراکز فعال در زمینه پارچه های برزنتی و پارچه های پی وی سی است که در تنوع بالایی می توانید این منسوجات را تهیه کنید. این مجموعه با در نظر گرفتن نیاز مصرف کنندگان سعی کرده است، پارچه های مناسب و کاربردی را به دست خریداران برساند.  

در صورت نیاز به دریافت خدمات چاپ پارچه پی وی سی کافیست با کارشناسان مجموعه ارتباط برقرار کنید، تا در کوتاهترین زمان ممکن در رنگ بندی های مناسب و کاربردی و کیفیت بالا این خدمات را به دست آورید. مسئله مهم هزینه های مناسب و مقرون به صرفه در این مجموعه است که به دلیل فعالیت به شکل مستقیم به وجود آمده است.