0
0

پارچه پی وی سی سایبان و مزایای کاربرد آن

نویسنده: مدیر فروش 20 فروردين 1401
با کمک پیشرفت های زیادی که در علم و تکنولوژی رخ داده، صنعت نساجی نیز تحولات عظیمی پیدا کرده و در حال حاضر امکان تولید پارچه های با پوشش pvc به وجود آمده است و این پارچه ها با خواص فوق ‌العاده بالا تولید شده اند.
در حال حاضر پارچه pvc سایبان یکی از پرطرفدارترین پارچه هایی است که در صنعت نساجی تولید می ‌شود. چرا که مزیت استفاده از آن برای کاربردهای مختلف بسیار زیاد است که با صرف هزینه مناسب می توان سازه های مقاوم تولید کرد.
مقاومت کششی این پارچه ها به قدری زیاد بوده که در روند تولید تمامی سازه ‌های کششی بدون هیچ مشکلی با ضریب اطمینان بالا قابلیت استفاده دارند.

معرفی پارچه pvc سایبان و ویژگی های آن

پارچه پی وی سی سایبان چیست؟ اگر بخواهیم این پارچه را معرفی کنیم، می ‌توانیم بگوییم که پارچه های چند لایه ای که با استفاده از الیاف پلی استر تولید شده و با کمک مواد پلی وینیل کلراید سطح آن کاملاً پوشش داده شده است. این پارچه در برابر رطوبت ۱۰۰% ضد آب می باشد.
‏pvc یا پلی وینیل کلراید یک پلیمر مصنوعی بوده که جزء سومین پلیمر انعطاف پذیر جهان است که به دلیل داشتن ویژگی های خاص، از آن به عنوان یک پوشش مناسب در سطح پارچه های پلی استر و برزنت استفاده می کنند.
به دلیل شرایط خاص سایبان ها باید از پارچه های کاملا انعطاف پذیر و با داشتن مقاومت کششی و سایشی استفاده شود که پارچه های pvc سایبان مناسب ترین نوع پارچه در سال های اخیر محسوب می گردند.
از مهمترین ویژگی های پارچه PVC می توان به موارد زیر اشاره نمود:
• پارچه وزن بسیار سبکی دارد.
• از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است.
• در برابر کشش و سایش مقاومت می ‌کند.
• از نوع رنگی بالایی برخوردار می باشد.
• از لحاظ قیمت نسبت به بسیاری از پارچه های دیگر مناسب تر است.
• در برابر نور خورشید هیچگونه آسیب به بافت آن وارد نمی ‌شود.
• ماندگاری و طول عمر این پارچه حدود ۲۰ تا ۲۵ سال است.

مزایای استفاده از پارچه پی وی سی سایبان

پارچه های پی وی سی در حال حاضر جایگزین مصارف سنتی بسیاری از پارچه های دیگر شده اند، چرا که این پارچه ها با ویژگی های خاص طول عمر بسیار بالایی دارند.
پارچه های پی وی سی به دلیل موادی که در روند تولید آن مورد استفاده قرار گرفته برای سال ‌های طولانی قابلیت استفاده داشته و پس از مدت کوتاهی نیاز به خرید دوباره پارچه نیست. به همین جهت در بسیاری از سازه هایی که قرار است در زیر نور خورشید استفاده شود کاربرد دارد.
در این بخش به مهمترین مزایای کاربرد پارچه پی وی سی سایبان می پردازیم:
محکم و سبک
پارچه های pvc در برابر تمامی عوامل طبیعی مقاومت خوبی داشته و به دلیل وزن سبک حمل و نقل و جابجایی آن به سادگی صورت می گیرد.
برخورداری از طول عمر بالا
به دلیل پوشش پلی وینیل کلراید بر سطح پارچه پلی استر این پارچه در برابر عوامل مختلف آسیب نمی‌ بیند و از طول عمر بالایی برخوردار است. بنابراین در تولید یک سازه سایبانی برای سال های زیاد می توان از آن استفاده نمود.
مقاوم در برابر حرارت
این پارچه ها به دلیل ترکیبات خاص در برابر حرارت، مقاومت خوبی دارند و در صورت بروز آتش سوزی می ‌توانند از انتشار آن جلوگیری کنند.
قیمت مقرون به صرفه
پارچه PVC از ویژگی ‌های منحصر به فردی برخوردار بوده که پیدا کردن همه این ویژگی ‌ها در کنار یکدیگر کاری دشوار است که در این پارچه با هزینه مناسب پیدا می شود.
قابلیت نصب آسان
پارچه های پی وی سی انعطاف پذیری خوبی برخوردار دارند و با داشتن وزن سبک در کمترین زمان ممکن می توان آنها را در محل های مورد نظر نصب کرد.

مهمترین موارد کاربرد پارچه pvc

پارچه پی وی سی به نسبت پارچه هایی با ویژگی های همسان سبک‌تر و مقاوم تر بوده، در نتیجه مزیت استفاده از این پارچه بسیار بالا می باشد.
در سال‌ های اخیر سازهای زیادی را از این پارچه تولید می کنند؛ چرا که با داشتن مقاومت بالا با صرف میزان هزینه مناسب تر، می توان سازه هایی با دوام تر را تولید کرد.
در این بخش به مهمترین موارد کاربرد پارچه پی وی سی سایبان می ‌پردازیم:
• مورد استفاده برای مسقف کردن استادیوم ها، سالن های تفریحی و ورزشی و مواردی از این قبیل
• جهت برپایی سالن های نمایشگاهی
• برای پوشش پارکینگ ها و سایبان های شهری
• برای ساخت انواع سایبان آلاچیق مناسب در کافی‌شاپ ‌ها، سواحل، باغ و ویلا
• برای پوشش روف گاردن ها و همچنین سقف پارکینگ در حیاط های ویلایی

عوامل موثر بر قیمت پارچه ‏pvc

ویژگی های خاص این پارچه موجب شده تا در شرایط مختلفی از آن استفاده شود. به همین سبب قیمت عرضه پارچه پی وی سی سایبان در بازار اهمیت پیدا می کند.
به خصوص برای مراکز تولید کننده انواع سایبان که به حجم عمده از این پارچه نیاز دارند، مهم است که این پارچه ها را با چه قیمت هایی تهیه کنند. چرا که تغییرات ناچیز قیمت هم در خرید های عمده می تواند در هزینه نهایی تأثیر زیادی بگذارد.
برخی از مهم‌ترین عوامل تأثیر گذار بر قیمت پارچه pvc سایبان عبارتند از:
• تنوع رنگ بندی پارچه های pvc
• برند و کارخانجات تولید کننده پارچه
• طول و عرض پارچه
• ضخامت و گرماژ پارچه از لحاظ پوشش پی وی سی و ضخامت پارچه پلی استر
• حجم سفارش برای خرید

بزرگترین مرکز فروش پارچه pvc

موارد استفاده گسترده پارچه pvc موجب شده تا تمامی خریداران عمده به دنبال پیدا کردن مراکز فروش مستقیم و بدون واسطه باشند تا بتوانند این پارچه را با قیمت های مناسب تر تهیه کنند.
مجموعه کمپ ۲۴ یکی از بزرگ‌ ترین مراکزی است که با خیال راحت می توانید به جهت خرید انواع پارچه پی وی سی سایبان به آن مراجعه نمایید. چرا که با داشتن ارتباط مستقیم با بزرگترین تولید کنندگان، شرایط دسترسی به تنوع بالای این پارچه‌ ها را فراهم کرده است.
مهمترین مسئله پس ار کیفیت قیمت پارچه بوده که برای خریداران عمده اهمیت پیدا می کند. به همین سبب این مجموعه با حذف کامل واسطه ها در روند تهیه پارچه و ارائه آن به دست مصرف کننده نهایی توانسته مناسب ترین قیمت ممکن در بازار را ارائه دهد.