0
0

قیمت پارچه سایبان و عوامل موثر بر آن

نویسنده: مدیر فروش 13 تیر 1401
پارچه سایبان

قیمت پارچه سایبان و عوامل موثر بر آن را می دانید؟ با فروش اینترنتی پارچه سایبان، قطعا خریدی اقتصادی نصیب خریداران خواهد شد.

باتوجه به این‌که پارچه‌ها نقش مهمی در زندگی داشته‌اند، کارخانجات نساجی هر روزه مدل‌های جدید و بروزی را متناسب با نیاز انسان و موقعیت‌های مختلف تولید کرده که استفاده از آن‌ها مزایای زیادی دارد. پارچه‌ها انواع مختلفی دارند که یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها پارچه‌ سایبان است و این پارچه در زمینه‌های زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باتوجه به اهیمت این پارچه در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا پارچه سایبان و انواع آن را به شما معرفی کرده و درمورد یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خریداران یعنی قیمت پارچه سایبان و بهترین روش خرید آن اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

پارچه سایبان چیست و چه مزایا و کاربردهایی دارد؟

همانطور که از نام پارچه سایبان مشخص است به عنوان سایبان استفاده می‌شود. برای راه‌اندازی مکانی مناسب جهت دستیابی به اهداف گوناگون و با سقفی مطمئن و ایمن استفاده از پارچه سایبان کمک زیادی می‌کند.

از این‌رو افراد و مجموعه‌های زیادی با مزایای پارچه سایبان آگاهی پیدا کرده‌اند و از آن در موارد زیادی استفاده می‌کنند. از مزیت‌های مهم این پارچه می‌توان به مواردی از قبیل؛ مقاومت بالا در برابر حرارت، رطوبت و آب، تنوع رنگی و امکان چاپ، قیمت مناسب و غیره اشاره کرد.

این پارچه‌ کاربرد‌های زیادی در زمینه‌های مختلف دارد که به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

برای راه‌اندازی پارکینگ از پارچه‌های سایبان استفاده می‌شود.

استفاده از پارچه‌های سایبان برای ایجاد مکانی مناسب با برپایی مراسمات و جشن‌های مختلف در زمانی کوتاه امکان پذیر است.

پارچه‌های سایبان برای گلخانه‌ها نیز استفاده می‌شوند.

پارچه سایبان برای سقف آلاچیق‌ها نیز کاربرد دارد.

دست‌فروشان و مغازه‌دار‌ها می‌توانند با استفاده از پارچه سایبان و پرداخت کم‌ترین هزینه سایبان موردنظر خود را تهیه کنند.

در تولید پارچه‌های مسافرتی نیز استفاده از پارچه سایبان کاربرد دارد.

مکان مناسب با نمایش‌ها و جشنواره‌های مختلف با استفاده از پارچه‌ سایبان راه‌اندازی می‌شوند.

استفاده از پارچه سایبان برای سقف استخر‌ها نیز مناسب است.

در بیمارستان‌ها و تولید تجهیزات بیمارستانی نیز از این پارچه‌ها استفاده می‌شود.

 

انواع پارچه سایبان و ویژگی‌های آن‌ها

پارچه‌های سایبان باتوجه به نیاز و اهداف گوناگون، جنس‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی هم دارند که برای تهیه پارچه سایبان مناسب باید، ابتدا انواع این پارچه‌ها و کاربرد‌های آن‌ها را شناخت؛ سپس با بررسی قیمت پارچه سایبان، بهترین نوع آن را تهیه کرد.

این پارچه انواع مختلفی دارد که مهم‌ترین انواع پارچه سایبان به شرح زیر است:

پارچه برزنت

این محصول با مقاومت بسیار بالا یکی از پارچه‌های سایبان محسوب می‌شود، این پارچه خود براساس ویژگی های متفاوت از لحاظ ضخامت و ترکم بافت و مقاومت در برابر عوامل محیطی و شیمیایی دارای انواع مختلفی است، مانند؛ کانتینری، ترازینتی، شمعی و غیره را دارد که این پارچه در برابر عوامل آب‌وهوایی مثل؛ نور خورشید و بارندگی مقاومت بالایی دارد و به دلیل جنس باکیفیت موارد استفاده و محبوبیت زیادی دارد.

پارچه پلی استر

یکی دیگر از پارچه‌های سایبان پارچه پلی استر بوده که در ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود که این پارچه در برابر نفوذ آب مقاومت بالایی دارد.

پارچه وینیل (pvc)

وینیل یا پی وی سی یک روکش است که آن را بر روی پارچه پلی استر فیکس می‌کنند تا مقاومت بالا‌تری داشته باشد که این پارچه در برابر حرارت،  آب و رطوبت دوام و مقاومت قابل توجهی دارد.

پارچه اکریلیک

پارچه اکریلیک سایبانی یکی دیگر از انواع این پارچه‌ها است که وزن سنگین‌تری نسبت به سایر انواع پارچه‌های سایبان داشته اما، در برابر رطوبت و آب بسیار مقاوم بوده و برای مناطق سرد و مرطوب مناسب است.

پارچه پلی اتیلن

این پارچه یکی از پارچه‌های سبک سایبانی محسوب می‌شود که در برابر نفوذ آفتاب مقاومت مناسبی داشته و برای سایبان‌ مغازه کابرد زیادی دارد.

 

پارچه سایبان مناسب را چگونه انتخاب کنیم؟

در گذشته که پارچه‌های مناسب برای سایبان وجود نداشت، افراد در تأمین مکانی ایمن برای تحقق اهداف مختلف مثلا؛ برپایی مراسمات دچار مشکل می‌شدند که با دانش و همت کارخانجات نساجی این مشکل برطرف شد و با تولید پارچه‌هایی مقاوم، مرسوم به پارچه سایبان امروزه در سریع‌ترین زمان می‌توان انواع سایبان را با بهترین کارایی برپا کرد.

اما نکته‌ای که درمورد پارچه‌های سایبان وجود دارد این است که این پارچه باید کیفیت مطلوبی داشته باشد تا کارایی مناسب را ارائه دهد پس برای خرید آن باید به کیفیت پارچه توجه لازم را نمود.

علاوه‌بر این پارچه سایبان باتوجه به انواع مختلفی که دارد، باید متناسب با هدف انتخاب شود زیرا، همانطور که گفته شد هر کدام از این پارچه‌ها کاربرد‌های مختلفی دارند برای مثال؛ برای تهیه پارچه سایبان کششی باید به این مورد توجه کرد که این پارچه را برای چه هدف و چه موقعیتی نیاز دارید و سپس مناسب‌ترین جنس را تهیه کرد.

بنابراین، در پاسخ به این سوال که پارچه سایبان باید چگونه باشد؟ پیشنهاد ما این است که عوامل مختلفی مانند، کیفیت پارچه، رنگ پارچه، موقعیت جغرافیایی، موقعیت جوی و عواملی از این قبیل را موردتوجه قرار داد و سپس پارچه موردنظر خود را با توجه به هدف انتخاب کرد.

 

قیمت پارچه سایبان و عوامل مؤثر بر آن

یکی دیگر از سوالات و دغدغه‌های خریداران پارچه سایبان این است که چه عواملی بر قیمت این سایبان تاثیرگذار هستند که این قیمت این پارچه باتوجه به پارامتر‌های گوناگونی تعیین می‌شود و قیمت ثابتی ندارد. بنابراین در ادامه قیمت پارچه سایبان و عوامل موثر بر آن را ذکر خواهیم کرد.

نوع و متراژ پارچه:

یکی از مواردی که بر قیمت پارچه سایبان تأثیر داشته نوع پارچه و متراژ مورد نیاز پارچه سایبان است و همانطور که ذکر شد این پارچه در جنس‌هایی با کاربرد‌های گوناگون دارد که نوع پارچه سایبان و اندازه، قیمت آن را تعیین می‌کنند.

ضخامت پارچه

ضخامت پارچه مورد دیگری است که بر قیمت نهایی پارچه مؤثر است زیرا، پارچه‌های سایبان در هر نوعی که باشند با توجه به کاربردشان در ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند.

کیفیت پارچه

پارچه‌های سایبان توسط تولید کنندگان مختلف تولید می‌شوند که کیفیت پارچه هر کدام متفاوت است و این عامل نیز بر قیمت پارچه تأثیر دارد.

روش خرید

روش‌های زیادی برای خرید انواع پارچه سایبان وجود دارد که روش خرید نیز بر قیمت پارچه سایبان مؤثر است.

 

بهترین روش خرید پارچه سایبان با قیمتی مناسب

پارچه‌های سایبان توسط افراد و مجموعه‌های زیادی خریداری می‌شود که تمام تلاش خود را می‌کنند که پارچه سایبان را باکیفیت و قیمت مناسبی تهیه کنند.از طرفی دیگر به دلیل کاربرد‌های زیاد و فروش بالای این پارچه تولیدکنندگان و فروشندگان زیادی برای کسب سود در زمینه فروش این پارچه فعالیت می‌کنند.

اما بسیاری از این فروشندگان واسطه‌هایی هستند که قیمت پارچه سایبان را با توجه به سودی که از فروش این محصول انتظار دارند، تعیین کرده و هزینه‌های اضافی را به خریداران تحمیل می‌کنند.

خریداران باید روشی را انتخاب کنند تا پارچه سایبان موردنیاز خود را با قیمتی مناسب‌تر خریداری کنند که این روش، روش خرید مستقیم و بدون واسطه است‌.

خریداران می‌توانند بهترین پارچه سایبان را با کیفیت عالی و قیمت مناسب از تولید کننده و بدون واسطه خریداری کنند که تولیدکنندگان زیادی فروش اینترنتی پارچه سایبان را به صورت اینترنتی امکان‌پذیر کرده و خیلی راحت و سریع می‌توان پارچه سایبان موردنظر را ار آن‌ها خریداری کرد.

برای خرید اینترنتی انواع پارچه سایبان در اندازه‌های مورد نیاز می‌‌توان از طریق راه‌های ارتباطی موردنظر و  بعد از تماس و دریافت مشاوره رایگان پارچه سایبان مورد نیاز خود را سفارش داد.

 

نتیجه‌گیری

پیکی از مهم‌ترین پارچه‌ها  که کاربرد و طرفداران زیادی دارد، پارچه سایبان است که این پارچه نیز تنوع بالایی دارد. در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا درمورد، قیمت پارچه سایبان و عوامل موثر بر آن و همچنین بهترین روش خرید آن اطلاعات مناسبی را در اختیار همه عزیزان قرار دهیم.