0
0

کمپ های طبیعت گردی و وسایل مورد نیاز آن

نویسنده: مدیر فروش 21 دی 1401
لوازم کمپ

اگر علاقه زیادی به برگزاری کمپ های طبیعت گردی دارید، لازم است تا در مورد آن ها نکاتی را بدانید. زیرا دانستن این نکات، موجب می شود تا یک کمپینگ عالی را تجربه کنید. قبل از رفتن به کمپ در دل طبیعت، با راهکارهای برگزاری کمپ های طبیعت گردی آشنا شوید و وسایل مورد نیاز کمپینگ را به درستی آماده نمایید.

آیا می دانید کمپینگ چیست؟ با راهکارهای برگزاری کمپ های طبیعت گردی آشنایی دارید؟ می دانید چه وسایلی برای کمپینگ، مورد نیاز شما است؟ توجه داشته باشید که دانستن پاسخ تمامی سوالات فوق، می تواند موجب شود تا بهترین و باکیفیت ترین سفر کوتاه خود را تجربه کنید.

کمپینگ چیست؟

کمپینگ چیست؟ بدون شک شما هم زمانی را برای رفتن به دل طبیعت انتخاب کرده اید و شب را در آن جا مانده اید. بنابراین با مفهوم کمپینگ آشنایی کامل دارید. به طور کلی می توانیم بگوییم، کمپ های طبیعت گردی، یک فعالیت تفریحی در فضای باز هستند. این نوع از تفریحات را هم می توان به صورت گروهی و یا انفرادی انجام داد.

افراد برای این که بتوانند شب را در طبیعت بمانند، یک چادر و یا سرپناهی را آماده می کنند. این نوع از سفرها، یک نوع هیجان خاصی دارد. به همین دلیل است که افراد بسیاری به این نوع از سفرها علاقمند هستند. افرادی که به هر دلیلی از سفرهای درون شهری خسته شده اند، می توانند کمپینگ را تجربه کنند.

حضور در اتمسفر طبیعت بسیار باارزش است و می تواند موجب شود تا فرد، خود واقعی خویش را پیدا کند. همچنین مشاهده شده اتس که برخی از افراد در کمپینگ هایی که رفته اند، استعدادها و توانایی هایی که داشته اند را کشف کرده اند. اگر شما هم عاشق ماجراجویی هستید، می توانید کمپینگ در طبیعت را به عنوان بهترین گزینه بشناسید.

حال به منظور برگزاری یک کمپ با شرایط ایده آل، لازم دارید تا با راهکارهای آن آشنا شوید. در واقع دارا بودن اطلاعات زیاد در مورد وسایل مورد نیاز کمپینگ موجب می گردد تا یک سفر شیرین را تجربه کنید. کارشناسانی که در مجموعه الو حفاظ مشغول به کار هستند، می توانند به شما در انتخاب بهترین و به عبارتی کاربردی ترین وسایل سفر، کمک کنند. کمپینگ در طبیعت یکی از بهترین تجربه هایی است که هر فردی باید آن را در هر سنی که دارد، داشته باشد.

راهکارهای برگزاری کمپ های طبیعت گردی

شایان ذکر است که راهکارهای برگزاری کمپ های طبیعت گردی وجود دارد تا بتوانید بر اساس آن، یک کمپینگ حرفه ای برگزار نمایید. مهم ترین این نکات و راهکارها عبارتند از:

  1. برای این که محل استراحت مناسبی داشته باشید، سطحی را انتخاب کنید که از نظر شیب و شرایط طبیعی، نرمال باشد. سپس چادر خویش را در آن محل بنا نمایید.
  2. از مهم ترین بخش های کمپینگ، چادر زدن است. بنابراین باید با تمامی نکات مرتبط با چادر و برپایی آن آشنا باشید.
  3. انتخاب محلی مناسب برای طبیعت گردی هم می تواند گزینه مهمی باشد. زیرا باید جایی را برای کمپینگ انتخاب کنید که دسترسی مناسبی به مکان های گردشگری داشته باشید.
  4. اگر بار اولی است که کمپینگ می کنید، این کار را نزدیک شهر انجام دهید زیرا خطر کمتری دارد. بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکلی، می توانید خود را سریعا به شهر برسانید.
  5. به ایمنی کمپ توجه داشته باشید. رعایت تمامی اصول ایمنی کمپ، موجب می شود تا یک کمپینگ عالی را تجربه کنید. یک بی احتیاطی هرچند کوچک، می تواند حوادث جبران ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد.
  6. وسایل مورد نیاز خود را بدون کم و کاست با خود همراه کنید. البته از بردن وسایل اضافی و سنگین خودداری کنید تا موجب کند شدن حرکت شما نشوند.
  7. اگر همراه خود کودکی دارید، لازم است تا تجهیزات مرتبط با آن کودک، به صورت کامل برده شود زیرا این را بدانید که کودکان واقعا غیر قابل پیش بینی هستند.
  8. همراه داشتن پتوی اضافی و یا لباس هایی که مخصوص باران و سرمای کم هستند هم همراه خود داشته باشید، شاید سورپرایز شوید.
  9. قبل از سفر خود، حتما شرایط آب و هوایی آن منطقه که قرار است کمپینگ کنید را چک کنید.

وسایل مورد نیاز کمپینگ

کمپ های طبیعت گردی به یک سری وسایل نیاز دارند. وسایل مورد نیاز کمپینگ نباید به هیچ وجه، سنگین و یا زیاد باشند. تا جایی که می توانید، تجهیزاتی سبک، ضروری و لازم را همراه داشته باشید. در اختیار داشتن یک کوله سبک همراه شما می تواند بهترین گزینه باشد. تجهیزاتی که برای کمپینگ استفاده می شوند را می توانیم به دو دسته تقسیم کنیم:

  1. وسایل عمومی مرتبط با کمپینگ
  2. وسایل ایمنی و اضافه

از مهم ترین تجهیزاتی که در گروه وسایل عمومی کمپینگ قرار دارند و باید همراه خود داشته باشید عبارتند از:

  1. چادر
  2. کیسه خواب
  3. زیرانداز
  4. آب و مواد خوراکی
  5. کفش مناسب پیاده روی
  6. تجهیزات الکترونیکی
  7. لباس مناسب
  8. کوله پشتی
  9. ظروف غذاخوری شخصی و مناسب سفر

همراه داشتن این وسایل از اهمیت بالایی برخوردار هستند. زیرا با استفاده از آن ها می توانید یک سفر راحت و بدون دردسر را تجربه کنید. گروه دیگر وسایل را به لوازم ایمنی و اضافه اختصاص دادیم. وسایل ایمنی در واقع همان لوازمی هستند که در صورت بروز مشکل، می توانند به کمک شما بیایند. همراه داشتن جعبه کمک های اولیه، لامپ های ال ای دی آویزدار، چراغ های مخصوص خوراک پزی در طبیعت و غیره می تواند به شما در تجربه یک کمپینگ جذاب کمک به سزایی داشته باشد.

در صورتی که هریک از لوازم مورد نیاز کمپینگ را در اختیار ندارید، می توانید به راحتی آن ها را از سایت همین مجموعه یعنی الو حفاظ تهیه کنید. ارائه بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از تجهیزات فوق، تخصص کار ماست. می توانید به منظور آشنایی بیشتر با تجهیزات و یا دریافت مشاوره و راهنمایی به منظور یک کمپینگ خاطره انگیز با کارشناسان فروش مجموعه ما ارتباط برقرار نمایید. در این صورت، شما را با توجه به ایده ای که در ذهن دارید، راهنمایی خواهند کرد و مناسب ترین تجهیزات را به شما معرفی می کنند.