0
0

مهمترین ویژگی های پارچه پی وی سی

نویسنده: مدیر فروش 05 ارديبهشت 1401
 ویژگی های پارچه پی وی سی
پارچه پی وی سی با داشتن خصوصیات منحصر به فرد موارد استفاده و کاربردهای گسترده ای دارد که از مهمترین ویژگی این پارچه به داشتن کمترین صدمه به بافت کششی در مواقع ورزش باد و ضد آب بودن این پارچه می توان اشاره کرد.

پلی وینیل کلراید که در بازار به آن پی وی سی گفته می‌ شود، سومین ماده ترموپلاستیک سنتز شده در جهان است. این ماده به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد و مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت، حرارت و موارد مختلف دیگر در کاربردهای زیادی جزء مواد اولیه قرار می گیرد.
در حال حاضر تولید کننده پارچه پی وی سی با استفاده از مواد اولیه مرغوب، دستگاه ها و تکنولوژی های به روز و کمک گرفتن از نیروهای متخصص و حرفه ای انواع پارچه پی وی سی را با کیفیت های مناسب ارائه می دهند.
به طور کلی می‌توان گفت که کاربرد پارچه pvc در صنایع گوناگون از جمله صنایع خودرو سازی، صنایع تولید انواع چادرهای مسافرتی و کمپینگ و به طور کلی صنعت دوخت انواع کاور و پوشش های محافظتی است.

تولید کننده پارچه پی وی سی

به لطف پیشرفت های زیادی که در تکنولوژی به وجود آمده، صنعت نساجی نیز نسبت به سال ‌های گذشته پیشرفت چشمگیری پیدا کرده و قابلیت تولید انواع پارچه برای مصارف مختلف را دارد. تولید پارچه pvc در کارخانجات نساجی یکی از این پیشرفت ها محسوب می ‌شود که توانسته، سهم عمده ای از نیاز بازار را تأمین کند.
نکته مهم در مورد پارچه پی وی سی این است که این پارچه ها در طی دو مرحله آماده سازی می شوند که مرحله اول به بافت الیاف تار و پود پارچه می گذرد. در مرحله بعدی نیاز است که از مواد pvc بر سطح پارچه برای مقاوم تر کردن آن یک پوشش یکنواخت ایجاد گردد.
تولید کننده پارچه pvc در کارخانجات به دو شیوه این پارچه‌ ها را آماده سازی می کند که هر کدام از این روش ها پارچه های با کیفیت و مرغوب ارائه می دهد.

ماشین های عمودی

در ماشین های عمودی پارچه ها مستقیم وارد مواد پی وی سی مذاب شده و با سرعت از داخل مواد بیرون کشیده می‌ شود. هر دو سمت پارچه توسط ماده چسبناک پی وی سی پوشش پیدا می کند.

ماشین های مکانیکی افقی

ماشین های مکانیکی افقی از استوانه های بزرگی تشکیل شده که پارچه را درون مواد پی وی سی قرار می‌ دهند و توسط این استوانه های بزرگ و سنگین سطح پارچه کاملاً صاف می گردد.

مواد پی وی سی جزء بهترین موادی است که می ‌توان از آن برای پوشش سطح پارچه های برزنتی و سایر پارچه های دیگر استفاده کرد. چرا که این مواد در طول سال های طولانی بدون هیچ مشکلی قابلیت استفاده دارند.

ویژگی های ساختاری پارچه pvc

پارچه پی وی سی به عنوان یک محافظ مقاوم برای لوازم مختلف از لوازم کوچک تا لوازم بزرگ صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.
در واقع پارچه های pvc از ویژگی‌ های منحصر به فردی برخوردار است که موجب شده تا این پارچه ها در هوای سرد زمستان بدون نگرانی از ترک خوردگی و شکننده شدن سطح پارچه به کار بروند.
در این بخش به معرفی مهم ترین ویژگی های پارچه pvc که سبب پرکاربردتر شدن این پارچه ‌ها شده می پردازیم:

ضخامت مناسب

پارچه های پی وی سی به دلیل داشتن روکش دو طرفه از ضخامت مناسبی برخوردار است.

دوام بالا

‏pvc به عنوان یکی از پلیمرهای پر دوام محسوب شده که تا سال های طولانی بدون هیچ مشکلی می توان از آن استفاده کرد.

استحکام مناسب

پارچه های pvc در برابر کشش، سایش و هرگونه فشار از قدرت بالایی برخوردار بوده و به دلیل داشتن استحکام مناسب به راحتی دچار آسیب دیدگی نمی گردد.

ضد آب بودن

پارچه های پی وی سی به صورت ۱۰۰ درصد در برابر نفوذ آب مقاومت دارند و این ویژگی موجب شده تا موارد کاربرد این پارچه گسترش چشمگیری پیدا کند.

کاربرد پارچه pvc

کاربرد پارچه های pvc در حال حاضر بسیار گسترده است که با بررسی دقیق این پارچه ها در می یابیم که در تمامی صنایع می توان ردپای این پارچه را پیدا کرد.
پارچه pvc علاوه بر داشتن کاربرد گسترده در زمینه پوشش استادیوم ها و سازه های با دهنه های بسیار زیاد، در زمینه نگهداری مایعات خاص و حمل و نقل مواد غذایی نیز کاربرد دارد.
از مهم ترین موارد استفاده و کاربرد پارچه های پی وی سی می توان به برخی از موارد زیر اشاره نمود:
• پوشش مخازن نگهداری گاز در سیستم های تولید بیوگاز
• برای جلوگیری از آلودگی آب ناشی از نشت نفت
• به جهت ساخت انواع سازه های ذخیره آب برای زیرسازی و عایق بندی
• برای ساخت انواع سیلوهای ذخیره مواد غذایی و ذخیره مواد دامی
• پرکاربرد در خطوط ساخت ایستگاه های مترو به جهت عایق سازی بستر خاک

بررسی پارچه پی وی سی شفاف

پارچه های pvc در نوع بسیار بالایی تولید می شوند که هر کدام از این پارچه ها برای صنایع خاصی بیشتر کاربرد دارند. پارچه پی وی سی شفاف یکی از پارچه های پرطرفدار است که با چندین ضخامت مختلف تولید می گردد.
در روند تولید پارچه پی وی سی شفاف از موادی مانند رزین استفاده می کنند که در صورت استفاده از رزین با کیفیت بالا و فن آوری و پردازش خوب این مواد می توان به پارچه های مرغوب، با کیفیت و انعطاف پذیری مناسب دست پیدا کرد.
معمولاً در روند تولید پارچه پی وی سی شفاف از فرآیندی پیچیده استفاده می‌ شود که موجب شده تا طول عمر این پارچه به شدت افزایش یابد. همچنین با اضافه کردن برخی از مواد در چرخه تولید این پارچه امکان بالاتر بردن چگالی رزین وجود داشته که نتیجه آن طول عمر بالاتر این پارچه ها می گردد.

مناسب ترین قیمت فروش پارچه پی وی سی در پخش عمده

پارچه pvc در تنوع بالایی تولید می‌ شود که از لحاظ نحوه تولید و ترکیبات مواد اولیه می ‌توان پارچه ها را به چندین دسته و گروه طبقه بندی نمود. یکی از عوامل موثر در تعیین قیمت فروش پارچه pvc همین تنوع بالا است.
پیدا کردن مراکز عرضه و فروش مستقیم و بدون واسطه که مناسب ترین قیمت پارچه پی وی سی و قیمت پارچه وینیل را در بازار به صورت عمده ارائه می دهند، کمک می کند تا مراکز تولیدی که به حجم زیادی از این پارچه نیاز دارند، در هزینه‌ های نهایی خود صرفه‌ جویی کنند.
مجموعه کمپ ۲۴ یکی از معتبرترین مراکزی است که با خیال راحت می توانید هر نوع پارچه پی وی سی را در عرض، ضخامت و رنگ بندی متنوع با توجه به شرایط و نیاز خود سفارش دهید. پس بدون صرف وقت و گشت و گذارهای بیهوده در بازارهای فروش، با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.