0
0

دانستنی هایی درباره چادر مسافرتی و انواع آن

نویسنده: مدیر فروش 13 فروردين 1401
چادر مسافرتی 4 نفره
چادر مسافرتی محصولیست که طی چند سال اخیر با استقبال فراوانی از سمت مردم مواجه شده است. این موضوع، تولید کنندگان را ترغیب نموده تا محصولات متنوع در طرح ها و رنگ های مختلف تولید کنند.
لذا همه افراد بسته به نیاز، بودجه و سلیقه خود می توانند چادر مسافرتی مورد نظرشان را خریداری کنند. به همین دلیل است که در حال حاضر کمتر چادری مشابه چادر مسافرتی خودتان در بازار می یابید.
اگر بخواهیم موضوع را کمی باز کنیم، باید بگوییم که در ابتدا چادرهایی که تولید می شدند، از نوع فنری بوده و می توان آن ها را با طرح سه گوش انحنادار خود، به راحتی تشخیص داد.
همچنین برپایی این نوع چادرها بسیار ساده، اما در مقابل جمع کردن آن ها نیاز به کمی مهارت داشت. علاوه بر این ها به دلیل نوع طراحی و ارگونومی، بسته بندی و حجم اشغالی این دسته از محصولات بسیار بیشتر از چادرهای امروزی بود.
بعد از چادر مسافرتی فنری، محصولاتی تحت عنوان چادر عصایی به بازار عرضه شدند که می توان گفت کمترین فضا و البته سخت ترین شیوه نصب را به واسطه داشتن میله های جداگانه، دارا هستند.
در نهایت هم آخرین دسته چادرهای مسافرتی، نوع اتوماتیک آن هاست. این نمونه پیشرفته چادر مسافرتی به خاطر پایه های چتر گونه ای که دارد، از نظر فضای اشغالی میان دو دسته پیشین یعنی چادر فنری و عصایی قرار می گیرد. ولی از لحاظ سهولت در نصب و جمع کردن، رتبه اول را میان سایر محصولات به خود اختصاص داده است.
چادرهای دیگری نیز وجود دارند که به صورت کاملاً دستی برپا می گردند. در واقع این چادرها یک سری پایه و پارچه برزنتی مستقل دارند. از آنجایی که این دسته چادرها با چادر مسافرتی آماده کاملاً متفاوت بوده و در دو معقوله جدا قرار می گیرند، به بررسی آن ها نمی پردازیم.
در ادامه، چادرهای مسافرتی فنری که جزو رایج ترین نوع این تجهیزات از گذشته تا به الان هستند را از نظر ظرفیت یا ابعاد، تعداد ورودی و پنجره، جنس بدنه و پایه، شرکت سازنده، قیمت، ابعاد ساک و ... بررسی نموده و راهنمای مفیدی جهت خرید چادر مسافرتی فنری چهار نفره ارائه می نماییم.

خصوصیات چادر مسافرتی فنری 4 نفره

چادرهای مسافرتی فارغ از انواع مختلفی که در بخش قبل ذکر شد، از نظر ابعاد نیز متنوع هستند. یعنی کسانی که قصد خرید این محصول را دارند، بنا به نیاز خود و تعداد نفراتی که قرار است از چادر مسافرتی استفاده کنند، باید چادر مسافرتی با ظرفیت مناسب را انتخاب نمایند.
در حالت کلی چادر مسافرتی فنری از نظر ظرفیت به یک نفره، 2، 4، 6، 8، 10 و 12 نفره تقسیم بندی می شود. دقت داشته باشید در برخی از چادرها، ظرفیت مشخص شده به معنی تعداد نفراتی است که می توانند به صورت نشسته داخل چادر قرار بگیرند.
به بیانی واضح تر، چادر مسافرتی 8 نفره می تواند 8 فرد را درون خود به صورت نشسته قرار دهد، اما اگر قرار باشد که افراد در چادر بخوابند، این تعداد نفرات به نصف کاهش می یابد. یعنی یک چادر مسافرتی فنری 8 نفره، تنها به تعداد 4 نفر به صورت درازکش فضا دارد.
چادر مسافرتی فنری 4 نفره از جمله محصولات پرطرفدار بوده که سایز آن به طول و عرض و ارتفاع 200*200*200 سانتی متر دارد و گنجایش استراحت و خواب برای 2 نفر وود دارد. جنس بدنه و کف این چادرها نیز معمولاً از برزنت شمعی ساخته شده و کاملاً ضد آب هستند.
همینطور فنرهای به کار رفته در این نوع چادر از بهترین و مرغوب ترین جنس تهیه و ساخته شده که از طول عمر و دوام بالایی برخوردارند و با وارد شدن فشار، آسیبی نخواهند دید.
در چادر مسافرتی فنری 4 نفره، در اطراف آن 2 پنجره تعبیه شده است که این پنجره ها با یک توری جهت محافظت از ورود حشرات به بدنه دوخته شده است و درب ورودی نیز دارای پشه بند است. بر روی درب نیز یک لایه برزنت از جنس خود بدنه چادر قرار می گیرد و به وسیله زیب باز و بسته می شود.
شایان ذکر است که این چادر مسافرتی در زمان بسیار کمی برپا و دوباره جمع شده و به آسانی می توان آن را در ساک کوچک خود قرار داد و حمل نمود. در ضمن قیمت چادر مسافرتی فنری چهار نفره به نسبت ویژگی های مثبتی که دارد، بسیار مقرون به صرفه است.

قیمت چادر مسافرتی فنری چهار نفره

همانطور که گفته شد یکی از پرفروش ترین و پرتقاضاترین نوع چادر مسافرتی در بازار، چادرهای فنری 4 نفره هستند. مهم ترین فاکتوری که می تواند بر روی قیمت چادر مسافرتی فنری چهار نفره تاثیر بگذارد، کیفیت محصول است.
نکته قابل توجه دیگری که در رابطه با قیمت گذاری مطرح می گردد، جنس پارچه ای بوده که برای ساخت چادر استفاده می شود. گاهاً ممکن است شرکت ها برای تولید چادر مسافرتی فنری از یک پارچه درجه یک با کیفیت بسیار عالی استفاده کنند.
بنابراین می توان گفت که این محصولات بالطبع گران تر از مدل های معمولی خواهند بود. این در حالیست که چادرهای مسافرتی که از اجناس درجه دو و سه نیز تولید شده اند، بدون شک کیفیت قابل قبولی نیز نداشته و قیمت ارزان تری دارند.
مسئله دیگری که وجود دارد، شرکت تولید کننده چادر مسافرتی است؛ در بازار می توان انواع و اقسام چادر مسافرتی خارجی و وارداتی را نیز در کنار محصولات تولید داخل مشاهده نمود.
خرید چادر مسافرتی ایرانی باکیفیت به دلیل مناسب بودن قیمت، می تواند هزینه ها را به طرز چشمگیری کاهش دهد. کلیه هزینه های حمل و نقل، گمرگ و ... در این صورت حذف خواهند شد و محصول با واسطه های کمتری به دست مصرف کننده می رسد.
خریداران عزیز می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره لیست قیمت چادر مسافرتی فنری چهار نفره، ویژگی های محصول و غیره با مشاورین ما در بخش فروش تماس برقرار نمایند. در نهایت ما یک خرید مقرون به صرفه را برایتان رقم خواهیم زد.