0
0

جاهای دیدنی کرج

نویسنده: مدیر فروش 10 دی 1401

جاهای دیدنی کرج تنها به جاذبه‌ های مذهبی و تاریخی ختم نمی شود؛ بلکه در این استان زیبا فضاهای سرسبز و بکر وجود دارد که با رفتن به آنها می توانید ضمن لذت بردن از آب و هوای تمیز، مناظر زیبا و خاصی را از نزدیک ببینید. برای به دست آوردن لذت بیشتر از جاهای دیدنی کرج بهتر است لوازم مناسب برای طبیعت گردی نیز به همراه داشته باشید که تمام لوازم با کیفیت خوب در مجموعه کمپ ۲۴ ارائه می گردد.

شناخت تاریخچه کرج

یکی از شهرهای بسیار زیبا در نزدیکی پایتخت است که با داشتن مردمی مهربان و خونگرم شرایط مناسبی برای سپری کردن اوقات فراغت بدور از ترافیک و شلوغی های پایتخت را دارد.

کرج در ۳۶ کیلومتری غرب تهران قرار گرفته و به صورت میانگین یک ساعت بین تهران تا کرج در روزهای خلوت فاصله می باشد. اما در آخر هفته ها که به دلیل استقبال از جاده چالوس ترافیک های سنگین به وجود می ‌آید این مسیر طولانی تر است. 

با بررسی تاریخچه کرج در می یابیم که در گذشته های دور به عنوان بخشی از مازندران به شمار می رفت و مدتی هم یکی از شهرهای ری محسوب می شد. اما در حال حاضر به عنوان مرکز استان البرز شناخته می شود که به دلیل توجه زیاد در دوره صفویه در این شهر قلعه ها، پل ها و کاروانسراهای مختلفی ساخته شده است.  

شناخت جاهای دیدنی کرج که شامل موارد متعددی از جمله قلعه ها مراکز تاریخی و فرهنگی و نقاط طبیعی آن می شود، موجب شده تا برای روزهای تعطیل یا آخر هفته ها برنامه ریزی های بهتری داشته باشید.  

 معرفی جاهای دیدنی کرج 

کرج یکی از شهرهای شلوغ و پر رفت و آمد است که به دلیل موقعیت جغرافیایی، آب و هوای مناسبی دارد. از ترکیب بیشتر از ۵۰ روستا با یکدیگر تشکیل شده و هنوز هم دارای مناطق سرسبز و بکر است.

شناخت جاهای دیدنی کرج این امکان را به مردم می دهد تا برای سفرهای یک روزه یا کوتاه مدت و همچنین طبیعت گردی برنامه ریزی داشته باشند. در ادامه به چند مورد از مهمترین مراکز دیدنی کرج می ‌پردازیم:  

پارک چمران کرج 

در شهر کرج پارک های متعددی وجود دارد که پارک چمران به عنوان بزرگ ترین آنها شناخته می شود و جزء پارک هایی است که به دلیل داشتن آب و هوای خوب مردم بومی کرج آخر هفته آن را برای گشت و گذار انتخاب می کنند.  

کاخ مروارید کرج (کاخ شمس)

کاخ مروارید کرج مربوط به دوره پهلوی بوده و هزینه ساخت آن حدود یک میلیون دلار بوده است که آن را برای شمس پهلوی ساخته اند. کاخ مروارید ساختاری حلزونی شکل داشته و هر نقطه از کاخ نورگیری خاصی دارد. در سمت شمال آن یک دریاچه به فرم باله ‌های سفره‌ ماهی قرار گرفته که از جذابیت های آن به شمار می رود.  

بام کرج 

بام کرج در کوهپایه های عظیمیه به عنوان بهترین جاهای دیدنی کرج به شمار می رود. زیرا چشم انداز بی نظیر از شهر را به وجود می‌ آورد که به خصوص در شب زیر نورهای مختلف می توانید منظره ای متفاوت را از نزدیک ببینید. بام کرج را می ‌توانید برای پیاده روی، کوهنوردی و استفاده از رستوران ها و کافه های آن انتخاب کنید.

دهکده آبی پارس

دهکده آبی پارس از بزرگترین پارک های آبی سرپوشیده ایران بوده که در آن انواع سرسره های پیچشی و هیجان انگیز، سقوط آزاد، دریاچه وحشی و تمامی امکانات تفریحی برای کودکان قرار دارد. در این دهکده تمامی خدمات مورد نیاز برای داشتن یک روز شاد ارائه می گردد.  

پل شاه عباسی 

اگر به دنبال جاذبه‌های تاریخی هستید پل شاه عباسی کرج که با نام پل سلیمانیه نیز شهرت دارد یک انتخاب مناسب است که برای دوران صفویان می باشد. از آنجا که این پل بارها مورد مرمت قرار گرفته در حال حاضر با چیزی که در دوران صفویان ساخته شده تفاوت زیادی دارد اما همچنان جزء بناهای تاریخی و با ارزش البرز به شمار می رود.  

پارک جنگلی جهان نما 

در شهر کرج پارک ها و باغ های مختلفی برای دسترسی به دامان طبیعت وجود دارد. پارک جنگلی جهان نما یکی از محبوب ترین پارک ها بوده که داشتن دریاچه مصنوعی و پل زیبایی که بر روی دریاچه قرار گرفته جذابیت آن را دوچندان کرده است. در این پارک پرندگان زیادی زندگی می ‌کنند که صدای آنها فضای دلنشین تری را به وجود آورده است.  

باغ فاتح کرج 

باغ فاتح جزء زیباترین باغ های کرج به شمار می رود که متعلق به یکی از افراد ثروتمند ایران است که درصد قابل توجهی از ثروت خود را صرف امور خیریه کرده است. این باغ در حال حاضر یکی از تفریحگاه های کرج به شمار می رود.

کاروانسرای ینگی امام هشتگرد 

کاروانسرای ینگی امام هشتگرد جزء بناهای تاریخی دوران صفویه به شمار می رود که هر ساله میزبان گردشگران زیادی است. معماری این کاروانسرا متفاوت بوده و بخش زیادی از آن در دوره قاجاریه مجدد بنا شده است. این کاروانسرا از بخش های مهمی مانند شتر خانه، صحنه مرکزی، حجره ها و ایوان های متعدد تشکیل شده است.  

موزه ملی خودرو ایران

برای دیدن خودروهای کلاسیک و بسیار قدیمی، موزه ملی خودرو ایران را از دست ندهید. در این موزه خودروهایی با عمر بیشتر از ۵۰ سال نگهداری می شوند و اغلب شامل بنز، فراری، رولز رویس و تعدادی از خودروهای آمریکایی است.  

کاخ سلیمانیه 

در صورتی که به دنبال بازدید از آثار تاریخی دوران قاجاریه هستید کاخ سلیمانیه یکی از آثار خاص این دوران به شمار می رود که با داشتن بنای آجری و نمای نسبتاً ساده، به عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی به حساب می‌ آید. زیرا در داخل کاخ نقاشی خاصی بر روی دیواره های بنا قرار گرفته و جزء بناهای تاریخی محبوب کرج محسوب می شود.  

غار یخ مراد 

غار یخ مراد که یکی از بهترین جاهای دیدنی کرج به شمار می رود دارای قندیل‌های بسیار زیبا بوده که از سقف آویزان می باشد و بازدید از آن را به همه افراد توصیه می کنیم. اما بهتر است تجهیزات مورد نیاز برای پیاده روی طولانی به همراه داشته باشید، تا ضمن لذت بردن از زیبایی های غار بتوانید مسیر را به شکل ایمن طی کنید.  

عرضه بهترین تجهیزات کمپینگ برای طبیعت گردی  

در کرج و اطراف آن جاهای دیدنی متعددی وجود دارد که برای رفتن به بسیاری از این فضاها باید تجهیزات مناسبی به همراه داشته باشید. زیرا سفر به اطراف شهر برای کوتاه مدت بوده و وجود چادر مسافرتی کیسه خواب و بسیاری از تجهیزات مورد نیاز موجب می شود تا بدون نگرانی از محل استراحت به دل طبیعت بروید.

مجموعه کمپ ۲۴ یکی از مراکز فعال و حرفه ای در زمینه ارائه تجهیزات کمپینگ است که توانسته است نیاز تمامی افراد را متناسب با شرایط آنها تأمین کند. زیرا لوازم مختلف با کیفیت خوب در کنار قیمت مقرون به صرفه ارائه می دهد.

در صورتی که قصد بازدید از جاهای دیدنی کرج را دارید و تمایل دارید که حداقل یک روز کامل را در طبیعت بکر آن سپری کنید. بهتر است جهت تأمین تجهیزات مورد نیاز خود با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید. زیرا پس از دریافت مشاوره به صورت رایگان می توانید انتخاب های بهتری داشته باشید.