0
0

جنگل های معروف ایران + معرفی 3 مکان پرطرفدار کمپینگ

نویسنده: مدیر فروش 24 خرداد 1402

جنگل های معروف ایران مانند جنگل راش سوادکوه و یا جنگل حرا قشم نمونه ای از مکان هایی هستند که برای کمپینگ بسیار مناسب هستند. اما برای تفریح و کمپینگ و همچنین رفتن به طبیعت برای کوه نوردی و امثال این موارد نیاز به وسایل و ابزارآلاتی می باشد تا بتوان نیاز خود را در طبیعت رفع نمود. مجموعه کمپ 24 با داشتن سال ها تجربه و تخصص در این حوزه ارائه دهنده انواع وسایل و تجهیزات کمپینگ و کوه نوردی با برندهای مختلف در کشور می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

فواید کمپینگ

از جمله فواید مهم کمپ کردن در دل طبیعت می توان به فواید فیزیکی، روحی، اجتماعی اشاره نمود. شما با استفاده از کمپ کردن می توانید به سلامتی خودتان نیز کمک کنید چون در کمپ کردن بدون هیچ واسطه ای می توانید آفتاب بگیرید و ویتامین D مورد نیاز بدن تان را تامین نمایید و همچنین با استفاده از تنفس در آب و هوای پاک و تمیز می توانید به سلامتی و بهبودی ریه های تان کمک کنید و همچنین از استرس و دغدغه های روزمره موجود به دور باشید و به مغزتان اجازه استراحت دهید بطور کلی می توان فواید کمپ کردن را به طور خلاصه در موارد زیر بیان نمود:

1-تقویت فیزیکی:

شما می توانید علاوه بر پیاده روی و کوهنوردی با برپایی چادر و یا جمع کردن هیزم و بسیاری از کارهای دیگر به قوای جسمانی خود کمک کرده و آن را تقویت نمایید.

2- افزایش مهارت زندگی:

این مورد به خصوص برای نوجوانان و جوانان بسیار حائض اهمیت بوده چون باعث می شود تا فرصت های یادگیری زیادی در این سفر داشته باشند مثل: افزایش مسئولیت پذیری، آشپزی در بیرون از خانه، آتش روشن کردن و پیداکردن محل مناسب برای استراحت نمودن و بسیاری از موارد دیگر.

3- ارتقاءاعتماد به نفس:

یکی از فواید مهم کمپینگ این است که اگر شما بتوانید از پس چند روز زندگی در طبیعت بر بیایید پس می توانید بسیاری از کارهای سخت و دشوار را هم انجام دهید و این همان تقویت اعتماد به نفس در شخص می باشد و به فرد انگیزه فراوانی به ادامه زندگی و همچنین روحیه جنگیدن و مبارزه کردن در برابر مشکلات را می دهد.

4- بهبود روابط:

کمپ کردن با دوستان و علی الخصوص با خانواده این امکان را به شما می دهد تا به دور از همه ی دغدغه ها و مشکلات زندگی درکنار هم بنشینید و معاشرت نمایید که باعث تقویت روابط می شود.

5- هوای تازه:

همانطور که در بالا نیز اشاره شد رفتن به دل طبیعت و استفاده از هوای تازه و سالم موجب می شود تا اکسیژن بیشتری به ریه های شما که در زندگی شهری فقط دود و آلودگی را استنشاق کرده است برسانید.

 

بهترین نقاط ایران برای کمپینگ

خوشبختانه در ایران مکان های زیادی هم در شمال و هم در جنوب کشور برای کمپینگ وجود دارد و ایران کشوری است سرشار از طبیعت های بکر و زیبا. در اینجا قصد داریم به معرفی برخی از مکان های معروف و مشهور ایران برای کمپینگ اشاره کنیم:

1-دماوند:

از جمله نقاطی از کشور که در چهار فصل سال می توان به عنوان کمپینگ از آن استفاده نمود دماوند می باشد. به جز خود قله دماوند که بسیار معروف است و کوهنوردان زیادی هم به منظور کوهنوردی به آن جا می روند دشت و سرسبزی اطراف آن هم موجب شده تا افراد زیادی برای کمپینگ به آنجا بروند. از جمله مکان های مناسب برای کمپینگ در دماوند می توان به چشمه دیو آسیاب، آبشار برف تنگه لار، دامنه کوه دماوند، دشت مشا، چشمه اعلا، چشمه تار، دریاچه هویر، روستای خسروان و آبشار گروبار اشاره نمود.

2- جنگل دالخانی رامسر:

قسمت های شمالی کشور بسیار زیبا و بکر هستند که انتخاب مکان برای کمپینگ بسیار دشوار است اما با این حال یکی از زیباترین جاهای مناسب برای کمپ کردن جنگل دالخانی رامسر می باشد که اگر از سمت رامسر به طرف تنکابن حرکت کنید پس از تقریبا هفت کیلومتر به سمت راست بپیچید و پس از حدود نیم ساعت به جنگل دالخانی می رسید و از دلایل مهم برای کمپینگ در این جنگل آب و هوای خنک، حضور مه، امکان کوهنوردی و طبیعت گردی، سد میجران و کلبه های چوبی می باشد.

3- رود سیروان:

این رود در منطقه اورامان قرار دارد و تا مرز عراق پیش می رود. این رود نماد صلابت کردستان به حساب می آید و رود سیروان از طولانی ترین رود کردستان است و به دلیل سرسبزی و رویش گیاهان فراوان در آن منطقه از مکان های مناسب برای کمپ کردن به شمار می آید و از موارد دیگر برای کمپینگ در کردستان می توان به دریاچه زریوار، کوه آربابا، روستای پلکانی پالنگان، کوه آوالان، کوه شاهو و قلعه قمچقای اشاره کرد.

 

چه نکاتی را باید قبل از کمپینگ رعایت نمود؟

برای داشتن کمپینگ خوب و یا رفتن به کوه برای کوهنوردی باید نکات زیر را در نظر داشت:

1-حتما قبل از حرکت تمامی لوازم و وسایل مورد نیاز خود را جمع آوری کرده و از سالم بودن وسایل خود مانند چادر، کیسه خواب و از این قبیل موارد اطمینان حاصل نمایید.

2- طوری برنامه ریزی زمانی نمایید تا به موقع در مکان موردنظر حضور داشته باشید تا فرصت برای شناختن محیط اطراف خود داشته باشید.

3- حتما برای وعده های غذایی خود برنامه مناسب داشته باشید و توصیه می شود که سبک و آماده باشد.

4- لباس کافی و کفش مناسب به همراه داشته باشید.

بطور کلی برای داشتن یک تجربه خوب از کمپینگ باید لوازم و وسایل موردنیاز را به همراه داشته باشید و علاوه بر آن این وسایل و لوازم دارای کیفیت و مقاومت بالایی داشته باشند که مجموعه کمپ 24 با سال ها تجربه و تخصص در ارائه انواع برندهای مختلف وسایل و تجهیزات کمپینگ و کوهنوردی این امکان را به شما می دهد تا یک کمپینگ خوبی را داشته باشید برای تهیه این تجهیزات می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و نسبت به ثبت سفارش تضمینی و باکیفیت و همینطور قیمت مناسب خود اقدام نمایید.