0
0

نکات مهم در انتخاب پارچه پی وی سی

نویسنده: مدیر فروش 21 اسفند 1400
قیمت پارچه pvc
همانطور که می‌دانید نشت آب به داخل ساختمان‌ها و سازه‌ها، به مرور زمان باعث تخریب و تضعیف پایه‌های ساختمان‌ها می‌شود؛ امروزه استفاده از پارچه‌های ضدآب برای مقابله با نفوذ آب و رطوبت به داخل سازه‌ها، بهترین و به صرفه‌ترین راهکار است.
پارچه پی وی سی، محصولی انعطاف‌پذیر است که از مواد سخت و صلب پلی وینیل کلراید و مواد پلی‌اورتان تولید می‌شود به همین خاطر، تمامی ویژگی‌های متمایز را در خود دارد. این محصولا عموما در برابر اشعه UV، مقاومت فوق‌العاده‌ای دارد و شرایط سخت شیمیایی و محیطی را نیز تحمل می‌کند. در این محتوا قصد داریم شما را با نکات مهم و کاربردی پارچه PVC آشنا کنیم:

پارچه پی وی سی چیست؟

قبل از اینکه به بررسی نکات مهم پارچه پی وی سی بپردازیم بهتر است تعریفی از خود پارچه داشته باشیم. این پارچه، محصولی است که از مواد مقاوم، ضد حریق و آب‌گریزی تولید می‌شود تا بتواند به خوبی در مقابل نفوذ آب و آتش مقاومت نشان دهد تا بتوان از آن در صنعت‌های مختلف استفاده کرد.
پارچه پی وی سی در حقیقت از الیاف مقاوم و مستحکم پلی‌استر تولید می‌شود که یک لایه روکش از جنس PVC بر روی آن قرار می‌گیرد تا از نفوذ اشعه مضر آفتاب به داخل جلوگیری کند علاوه بر این، پلیمرهای دیگری مثل کوپلیمر آکریلونیتریل و و بوتادین (NBR) ، استایرن بوتادیین و پلیمر سیلیکون نیز در تولید این محصول به کار می‌روند که در نهایت باعث می‌‍‌شوند محصول نهایی در برابر آتش‌سوزی و همچنین نفوذ آب و باران مقاومت بالایی داشته باشد.

تولید پارچه پی وی سی

پارچه پی وی سی یا همان پلی وینیل کلراید، در حقیقت یک نوع پارچه دست‌ساز است که توسط شرکت‌های تولید کننده انواع برزنت، تولید و به بازار عرضه می‌شود. این پارچه، توسط کارخانه‌هایی با بهترین تکنولوژیی روز دنیا، به دو صورت تولید می‌شود.
صورت اول
تولیدکنندگان، بعد از اینکه پارچه پلی‌استر را با استفاده از مواد اولیه با کیفیت تولید کردند، با استفاده از دستگاه‌ها و ماشین‌آلات استوانه‌ای و افقی شکل، پارچه تولید شده را در داخل موادی از جنس PVC قرار می‌دهند و بعد از آن با استفاده از سیلندرهای بزرگ، به پارچه فشاری وارد می‌کنند تا مواد PVC به صورت صاف و یک‌دست بر روی پارچه قرار بگیرد و بعد از آن پارچه را در داخل دستگاه مخصوص قرار می‌دهند تا کامل خشک شود.
صورت دوم
نوع دوم تولید پارچه پی وی سی به این صورت است که پارچه پلی استر تولید شده را در داخل دستگاه‌های عمودی قرار می‌دهند. در این صورت پارچه به صورت مستقیم در داخل مواد PVC قرار می‌گیرد و بعد بیرون کشیده می‌شود.
در این نوع تولید پارچه پی وی سی، دو طرف پارچه کامل توسط مواد پوشش داده می‌شود و در زمان بیرون کشیده شدن از دستگاه، به وسیله ابزارهای مخصوص، صاف و یکدست می‌شود، بعد برش داده می‌شود و بعد از آن به وسیله سوخت الکتریکی خشک می‌شود.

کاربرد پارچه برزنت پی وی سی

پارچه برزنت پی وی سی، بهترین نوع از محصولات برزنتی است که به دلیل کاربرد زیاد، حمل آسان، نصب راحت و قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه‌ای که دارد مورد استقبال بسیار زیادی در صنایع مختلف قرار گرفته است.
این نوع پارچه در محیط‌های مختلف، کاربرد متفاوتی دارد. مقاومت آن نیز بر اساس نوع پارچه و مواد اولیه به کار رفته در تولید آن متفاوت است و در نوع I تا V با توجه به استاندارد اروپایی تقسیم بندی می‌شود؛ به عنوان مثال نوع I، پارچه‌های ظریف‌تری هستند که برای کاربری‌های کوچک که به صورت دائم باشند و یا سازه‌های بزرگ که به صورت موقتی هستند، استفاده می‌شود و یا اینکه انواع II, III & IV معمولا برای سازه‌های بزرگ و کاربری‌های دائمی مثل سایبان فضای باز رستوران‌ها استفاده می‌شود.
لازم به ذکر است که این نوع پارچه ویژگی‌های بسیار زیادی دارد از جمله اینکه:
• مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی
• مقاومت بالا در برابر آتش‌سوزی به دلیل وجود کربن و کلر در ترکیب آن
• مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون
• مقاومت بالا در برابر رشد میکروب و کپک‌زدگی
• ضد اب و ضد نفوذ قطرات باران
• مقاوم در برابر اشعه UV
• مقاوم در برابر سایش و ضربه‌های مقاوم
• استقامت کششی بسیار بالا
• مقرون به صرفه بودن برای پوشش فضاهای باز رستوران‌ها، کافه‌ها و ...

پارچه pvc شفاف

پارچه pvc شفاف یکی از محصولات پرطرفدار و پرکاربرد است که از پارچه مش پلی‌استر و فیلم شفاف تولید می‌شود که با فشار لایه گرمایش ترکیب می‌شوند.
این نوع پارچه پی وی سی، استحکام فوق‌العاده‌ای دارد و از گذرندگی بسیار بالایی نیز برخوردار است. این محصول، به دلیل شفافیتی که دارد معمولا برای مکان‌هایی که به اشعه ماوراء بنفش نیاز باشد استفاده می‌شود و می‌توان با توجه به نیاز به این اشعه،مقاومت و بازدارنده آن را افزایش و یا کاهش داد.
این پارچه، معمولا برای پرده درهای داخلی ساختمان‌ها، پنجره‌های چادر PVC، پرده‌های اتاق حمل و نقل ، پرده‌های جداکننده و مواردی از این قبیل استفاده می‌شود.

قیمت پارچه پی وی سی

قیمت پارچه پی وی سی در سال‌های گذشته، دچار نوسانات بسیار زیادی شده است و به دلیل تغییر در قیمت مواد اولیه آن معمولا در حال تغییر بوده است. گاهی اوقات قیمت این محصول به صورت روزانه تغییراتی داشته است .
از این رو خریداران به دنبال یافتن بهترین تولید کننده پارچه پی وی سی بوده‌اند تا بتوانند این محصول را با قیمت مناسب خریداری کنند.
اساسا موارد زیادی بر روی قیمت فروش پارچه پی وی سی تاثیر دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• کیفیت پارچه پلی‌استر به کار رفته در تولید آن
• کیفیت ترکیبات PVC به کار رفته در تولید آن
• برند و تولید کننده این محصول
• و ...
اگر به فکر خرید پارچه PVC با کیفیت عالی هستید پیشنهاد ما مجموعه کمپ 24 است. این مجموعه با راه‌اندازی سایت فروش محصولات و همچنین ارائه بهترین خدمات در فروش پارچه پی وی سی به صورت آنلاین و حضوری و همچنین بهترین و مناسب‌ترین قیمت برای محصولات خود، امکان خرید راحت و آسان را برای مشتریان از سراسر کشور فراهم کرده است.