0
0

خنک ترین شهر شمال در تابستان مناسب سفر و کمپینگ

نویسنده: مدیر فروش 29 خرداد 1402
خنک ترین شهر شمال

خنک ترین شهر شمال در تابستان برای کمپینگ و یا کوه نوردی می توان به روستای ییلاقی ماسال در دامنه کوه های تالش اشاره کرد اما این تنها یکی از شهرهای خنک و مناسب برای کمپ کردن در تابستان در شهرهای شمالی کشور می باشد شهرهای زیادی در استان گیلان و مازندران برای رفتن به دل طبیعت در روزهای گرم تابستان وجود دارد. برای کمپینگ و یا کوه نوردی و داشتن یک سفر خوب باید تمامی وسایل و لوازم موردنیاز خود را به همراه داشته باشید که برای این کار می توانید از مجموعه کمپ 24 کمک بگیرید این مجموعه با داشتن سال ها تجربه و تخصص در این زمینه ارائه کننده انواع تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای کمپینگ با تنوع در برندهای گوناگون در کشور می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص معرفی شهرهای خنک و مناسب برای کمپینگ در شهرهای شمال کشور و هچنین نکات لازم و مهم درباره رفتن به کمپینگ و یا کوه نوردی تا پایان ان مقاله همراه ما باشید.

 

خنک ترین شهر شمال در تابستان برای کمپینگ

 

در تابستان به دلیل گرمای زیاد اکثر مردم برای کمپینگ و کوه نوردی نقاطی را انتخاب می نمایند که از نظر آب و هوایی خنک  و مناسب باشد و همچنین دارای منظره زیبا و دلنشین نیز باشد در ایران اکثر این مناطق که دارای خصوصیات بالا باشند در شمال و غرب کشور یافت می شود که شهرهای شمالی به دلیل وجود دریا و جنگل های فراوان دارای طرفداران زیادی می باشد که در اینجا به بررسی و معرفی برخی از این مناطق بکر و خنک می پردازیم:

  • ماسوله:

    یکی از شهرهای شمالی خنک ایران در تابستان می توان به ماسوله اشاره نمود که در استان گیلان قرار دارد. این روستای تاریخی و خوش آب و هوا با وجود مه ای که در هوای آن وجود دارد مقصد گردشکری اکثر مردم می باشد این روستا در 60 کیلومتری شهر رشت و 36 کیلومتری شهر فومن قرار دارد. ماسوله با داشتن کوهستان های مرتفع، جنگل و ییلاقات سرسبز از توریستی ترین نقاط شمالی ایران به ویژه در فصول بهار و تابستان می باشد و یکی از دلایلی که اکثر افرادی که به دنبال کوه نوردی هستن این منطقه را انتخاب می نمایند وجود قله شاه معلم با ارتفاع حدود 3050 متر است.

  • آلاشت مازندران:

    یکی دیگر از شهر های شمالی کشور که در تابستان دارای آب و هوای خنک و مناسبی است منطقه ای به نام آلاشت در استان مازندران می باشد این منطقه دارای آبشارهای زیبا و دشت های سرسبز زیادی است و به همین دلیل گردشکران زیادی را به اینجا جذب می کند و یکی از نقاط مهم برای کمپینگ نیز به حساب می آید. یکی از آبشارهای موجود در این منطقه به نام آبشار نارم واقع در روستای چرات که در 35 کیلومتری جنوب غرب آلاشت واقع شده است چرات هم یکی از روستاهای حوالی آلاشت سوادکوه می باشد.

  • جهان نمای گرگان:

    یکی دیگر از مناطق شمالی کشور که بسیار خوش آب و هوا بوده منطقه جهان نما در استان گرگان است که به دلیل موقعیت طبیعی و همچنین اقلیم ویژه آن مناظر و جلوه های منحصر بفردی دارد. از جمله مواردی که باعث جذب گردشگران و افرادی که قصد کمپینگ دارند می توان به ارتفاعات و چشم اندازهای طبیعی و زیبای آن اشاره نمود. این دهکده درست درجایی واقع است که سه هزار و 86 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و به همین دلیل است که در تابستان بسیار خنک است.

  • تالش:

    یکی از نقاط بکر و شناخته شده برای اکثر افرادی که قصد کمپینگ و تفریح را دارند شهر تالش در شمال غرب استان گیلان می باشد این شهر از سه جهت به رشته کوه البرز و از یک جهت به دریای خزر منتهی می شود به همین دلیل در فصل تابستان هم دارای آب و هوای معتدل و خنک می باشد. شهر تالش به شهر هشتپر هم معروف است.

  • کلاردشت:

    این شهر در 48 کیلومتری چالوس و 170 کیلومتری تهران در استان مازندران واقع شده است. این شهر در ارتفاع حدود 1107 متری از سطح دریا قرار دارد و به همین دلیل است که زمستان ها آن بسیار سرد و تابستان های آن نیز خنک و برای کمپینگ و تفریح بسیار مناسب است. این منطقه از شمال به عباس آباد و از جنوب به قله تخت سلیمان منتهی می شود و از زیبایی های کلاردشت می توان به جنگل های عباس آباد، رودخانه سردآبرود و مناطق سرسبز دیگر اشاره نمود.

  • مازیچال:

  • این دهکده زیبا با ارتفاعی حدود 2600 متر از سطح دریا در مجاورت کلاردشت قرار دارد و دارای آب و هوای خنک و مطبوعی می باشد و وجود مه در هوا و همچنین مناطق سرسبز و چشم اندازهای زیبا سبب شده تا این منطقه از جمله مناطقی باشد که گردشگران زیادی را پذیرا می باشد.

تمامی مناطقی را که در بالا به آن ها اشاره شد می توان به عنوان گردشگری، کمپینگ و تفریح در تابستان و بهار استفاده کرد و این ها فقط تعداد اندکی از مناطق زیبای شمالی بودن که ما در اینجا به معرفی آن ها پرداختیم.

 

نکات لازم برای کمپینگ

تا اینجا به معرفی مناطق زیبای شمالی برای کمپینگ پرداختیم اما آیا فقط شناختن مناطقی که می خواهیم به آنجا سفر کنیم کافیست؟ قطعا پاسخ این سوال خیر است چرا که یافتن منطقه زیبا و خنک برای گردشگری و تفریح یکی از کار ها می باشد و قدم بعدی برای کمپینگ و گردشگری داشتن وسایل و لوازم لازم برای این سفر است که برای طبیعت گردی و کمپینگ باید یک سری نکات را قبل از رفتن رعایت نماییم که از آن جمله می توان به داشتن وسایل و تجهیزات متناسب با سفر مثل کفش، لباس، کیسه خواب و چادر، داشتن مقداری مواد غذایی سالم و غیر قابل فاسد شدنی به همراه خود و غیره اشاره کرد.

مجموعه کمپ 24 یکی از مراکز عرضه کننده انواع تجهیزات و وسایل لازم برای کمپینگ و کوه نوردی در کشور است که وسایل لازم را با کیفیت عالی و با قیمت مناسب و همچنین در برندهای مختلف به فروش می رساند برای خرید مطمئن و تضمینی با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید.