0
0

جنگل های خنک مازندران

نویسنده: مدیر فروش 27 خرداد 1402

جنگل های خنک مازندران از جمله مکان های دنج و بکر برای کمپ کردن به حساب می آید. کمپینگ فواید زیادی برای انسان به همراه دارد و از مهمترین آن می توان به دور بودن انسان از دغدغه های روزمره زندگی اشاره نمود. اما برای رقتن به طبیعت برای کمپینگ و یا کوه نوردی نیاز به یک سری وسایل و تجهیزات می باشد تا بتوان به وسیله آن ها سفر و یا کمپینگ خوبی داشت. مجموعه کمپ24 با داشتن سال ها سابقه و تخصص در این زمینه، ارائه دهنده انواع وسایل و تجهیزات مناسب و با کیفیت از انواع برندهای موجود در کشور است.

 

کوه نوردی و کمپینگ

در میان تمامی این مشغله ها و ذهن مشغولی ها که در زندگی آدمی وجود دارد، گاهی اوقات باید از این زندگی پر از استرس دل کند و به دل طبیعت رفت تا بتوان با روحیه مناسب و انگیزه بیشتر دوباره با سختی های زندگی مبارزه نمود. کمپینگ و کوه نوردی یکی از هزاران کارهایی است که می توان برای افزایش روحیه و انرژی انجام داد. کمپینگ دارای مزایای زیادی می باشد که می توان از آن جمله به کاهش استرس و اضطراب، استفاده از هوای تازه و سالم، بهبود روابط بین همدیگر، تقویت قوای فیزیکی، افزایش مهارت های زندگی، ارتقا اعتماد به نفس و همچنین ارتباط گرفتن با طبیعت اشاره نمود.

اما برای کوه نوردی و کمپینگ باید وسایل و لوازم مورد نیاز به همراه داشت مخصوصا اگر برای کمپینگ به طبیعت می رویم چون حداقل چند روز در طبیعت هستیم پس باید لوازم موردنیاز به تعداد کافی به همراه داشته باشیم اما چه تجهیزات و وسایلی باید به همراه داشته باشیم؟ لازم نیست نگران آن باشید، مجموعه کمپ 24 یکی از مراکز فروش لوازم و تجهیزات کمپینگ و کوه نوردی در کشور است که تمامی وسایل مورد نیاز برای سفر به دل طبیعت را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می نماید.

 

معرفی جنگل های خنک مازندران برای کمپینگ

برای کمپینگ مکان های زیادی در شمال، جنوب و مرکز کشور وجود دارد، اما اکثر افراد مناطق شمالی را به دلیل داشتن آب و هوای خاص و حاکم بر آن مناطق، ترجیح می دهند. در این قسمت از مقاله به معرفی برخی از جنگل های خنک مازندران برای کمپینگ می پردازیم:

1-جنگل دالخانی در رامسر: این جنگل یکی از جنگل های زیبا و پرطرفدار در شمال می باشد که در شهر رامسر قرار دارد از ویژگی های این جنگل می توان به کلبه های چوبی، هوای مه آلود، درختان سرسبز و تنومند اشاره نمود.

2- جنگل ناهار خوران: این جنگل در استان گلستان و در 8 کیلومتری شهر گرگان قرار دارد. این جنگل دارای مساحتی حدود 300 هکتار است و یکی از مناطق زیبا برای کمپینگ به حساب می آید.

3- پارک جنگلی چالدره: این جنگل در مسیر جاده تنکابن به سمت دوهزار قرار دارد و دارای مساحتی به ابعاد 94 هکتار می باشد و مابین دو رود دو هزار و سه هزار قرار گرفته است.

4- جنگل های دو هزار و سه هزار: این جنگل ها در شهر تنکابن قرار دارد و برای پیک نیک و کمپینگ بسیار مناسب هستند از جمله امکانات این جنگل می توان به آلاچیق و کلبه های چوبی، دکه های فروش غذاهای محلی اشاره کرد.

5- پارک جنگلی نمک آبرود: این پارک جنگلی با داشتن مساحتی حدود 200 هکتار به یکی از زیباترین و معروف ترین جنگل های جهان تبدیل شده است. این جنگل در اغلب ماه های سال دارای آب و هوای مطبوع و خنک می باشد و دارای مناظر و چشم اندازهای زیبایی است.

6- پارک جنگلی سی سنگان: این پارک در 35 کیلومتری شهر نوشهر قرار دارد و دارای مساحتی به حدود 600 کیلومتر مربع می باشد.  این جنگل به منظور حفظ گونه های نادر گیاه شمشاد و دیگر کیاهان و جانوران راه اندازی شد.

7- پارک جنگلی فین: این جنگل در 7 کیلومتری جاده چالوس- تهران قرار دارد. یکی از ویژگی های مهم و بارز این جنگل که سبب شده تا افراد زیادی را جذب خود کند وجود رودخانه در این جنگل است  و از مناسبترین و بهترین مکان ها برای کمپینگ به شمار می رود.

8- جنگل الیمستان: این جنگل که دارای طبیعتی بکر و زیبا می باشد در شهر آمل قرار دارد. به دلیل ارتفاع این جنگل از سطح دریا سبب شده تا این جنگل در فصول گرم سال دارای آب و هوای خنک و مطبوعی داشته باشد. از ویژگی های دیگر این جنگل می توان به وجود چشمه های فراوان، پوشش جنگلی متنوع، هوای مه آلود، مراتع و دشت های سرسبز اشاره نمود.

9- پارک جنگلی نور: این پارک جنگلی در مسیر جاده نور به محمودآباد قرار دارد. این پارک بزرگترین پارک جنگلی در خاورمیانه است که دارای مساحتی بالغ بر 3600 هکتار می باشد.

 

اقدامات لازم قبل از کمپینگ

برای رفتن به هر سفری باید یک سری اقدامات لازم را انجام داد مخصوصا اگر بخواهید برای کمپ کردن به طبیعت بروید باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید که عبارتند از: حتما قبل از رفتن تمامی وسایل و لوازم لازم خود را چک نمایید و از سالم بودن تجهیزات خود مانند کیسه خواب و یا چادر مسافرتی و از این قبیل موارد اطمینان حاصل نمایید، کفش و لباس مناسب به همراه داشته باشید، مواد غذایی سالم و سبک و تا حد امکان آماده با خود داشته باشید، طوری زمان را مدیریت نمایید تا در فرصت مناسب به مکان مورد نظر برسید تا زمان لازم برای شناخت محیط و اطراف خود داشته باشید.

داشتن لوازم و تجهیزات مناسب برای کمپ کردن بسیار مهم و حائص اهمیت است چون اگر این لوازم و وسایل کیفیت مناسبی نداشته باشد می تواند شما را دچار مشکل کند و سفر خوبی نداشته باشید به همین دلیل مجموعه کمپ24 با ارائه بهترین و با کیفیت ترین لوازم و تجهیزات کمپینگ و کوه نوردی در برند های متنوع و معروف این امکان را به شما عزیزان می دهد تا یک کمپینگ خوب و خاطره انگیزی داشته باشید پس همین حالا به کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و نسبت به خرید مطمئن و تضمینی خود اقدام نمایید.