0
0

چادر کوهنوردی مخصوص ارتفاع چه ویژگی هایی دارد؟

نویسنده: مدیر فروش 27 ارديبهشت 1402

چادر کوهنوردی مخصوص ارتفاع معمولاً به نسبت چادر های دیگر وزن بسیار سبک تر و از متریال های مقاوم تر طراحی و تولید می شود، تا در هنگام رفتن به ارتفاعات به راحتی بتوان آن را به همراه برد. برای اینکه مناسب ترین چادر کوهنوردی مخصوص ارتفاع با قابلیت ضد آب و ضد سرما می توانید با کارشناسان مجموعه کامل 24 در ارتباط باشید.

 

ویژگی های چادر کوهنوردی مخصوص ارتفاع

 

در صورتی که اهل طبیعت گردی باشید حتماً با تنوع بالایی از چادرهای مسافرتی و کوهنوردی مواجه شده اید، بین چادرهای متنوع اختلاف قیمتی زیادی هم وجود دارد که این اختلاف قیمت ها با توجه به بررسی برخی از مشخصات و ویژگی های چادرها تعیین می گردد.

در میان تنوع بالای این محصولات در بازار چادر کوهنوردی مخصوص ارتفاع یکی از سلول های بسیار ویژه و خاص است. در صورت انتخاب مناسب با اطمینان خاطر بیشتری افراد می توانند شب را در کوهستان سپری کنند.

نکته مهم این است که ویژگی های یک چادر مخصوص برای کوهنوردی این که فقط در شب و هنگام خوابیدن نباید مد نظر قرار بگیرد؛ بلکه باید به گونه‌ ای چادرهایی انتخاب شوند که در تمام طول شبانه روز بدون مشکل بتوانید از آنها استفاده کرده و در حین حمل و نقل و جابجایی هم این کار به آسانی صورت بگیرد.

برخی از ویژگی های منحصر به فرد خاصی که فقط برای چادر کوهنوردی مخصوص ارتفاع در نظر گرفته اند شامل موارد ذیل است:

جنس پارچه ها

برای دوخت این چادرها باید از پارچه های مقاوم در برابر باد، باران و بعد از استفاده شود که بهترین پارچه ها شامل پارچه نایلون سه لایه پارچه های پلی استر و پارچه های گورتکس است.

پایه های چادر

پایه های چادر به گونه ‌ای طراحی می ‌شوند که بسیار محکم و استوار بوده و قابلیت اتصال به زمین را دارند و البته وزن پایه ها از متریال های سبک در نظر گرفته می شود.

قابلیت تهویه چادر

این چادرها بگونه ای طراحی و دوخت شده که قابلیت تهویه هوای مناسبی دارند.

قابلیت جمع شدن چادر

این مدل چادر را به گونه ای طراحی می کنند که پس از جمع شدن ابعاد آن بسیار کوچک بوده و به راحتی داخل کوله پشتی قرار می گیرند.

کفی ضد آب

به همراه چادرهای کوهنوردی یک کفی ضد آب عرضه می‌ شود، تا در روزهای بارانی از آن استفاده کنید.

 

چادر تک جداره و چادر دوجداره

 

چادرهای کوهنوردی در ابعاد و اشکال مختلف تولید می شوند، تا کوهنوردان متناسب با برنامه ‌های تفریحی خود تعداد نفرات گروه و بسیاری از موارد دیگر بهترین ها را انتخاب کنند.

چادر کوهنوردی مخصوص ارتفاع در دو مدل چادر تک جداره و چادر دوجداره طراحی می شود که هر کدام از این چادرها برای شرایط آب و هوایی خاصی مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه بیشتر به توضیح هر کدام از آنها می پردازیم:

چادر تک جداره

چادر تک جداره از یک پارچه مناسب استفاده شده و معمولاً از پارچه های نخی و نایلونی برای اینکه در مقابل آب هم مقاوم گردد، استفاده می کنند و بیشتر از این چادرها در فصول گرم تر سال به کار می برند و به دلیل داشتن وزن سبک مورد توجه علاقه بیشتر کوهنوردان قرار دارد.

چادر دوجداره

چادر دوجداره معمولا از دو لایه پارچه مرغوب و با کیفیت بالای pvc و نایلون استفاده می شود، این چادرها به گونه‌ای طراحی می ‌شوند که قابلیت عبور جریان هوا را دارد. اما از نفوذ سرما به داخل فضای چادر جلوگیری می کند، زیرا بین دو پوشش چادر یک عایق هوا ایجاد می شود.

 

نکات مهم در هنگام خرید چادر کوهنوردی

 

افرادی که علاقه زیادی به طبیعت و رفتن به کوه و دشت دارند، چادر کوهنوردی برای آنها یک ابزار ضروری است. چادر کوهنوردی از لحظه شروع سفر تا برگشت از سفر همراه شما است، به همین سبب نباید در هنگام خرید به سادگی از کنار برخی از نکات عبور کرد.

در این بخش به بررسی برخی از نکات مهمی که در هنگام خرید چادر کوهنوردی باید مدنظر قرار بگیرند می پردازیم:

وزن و ابعاد چادر مسافرتی در حالت جمع شده

چادرهای مسافرتی معمولاً برای حمل و نقل آسان تر جمع می شوند و درون یک کوله پشتی یا ساک قرار می گیرند. برای چادر کوهنوردی مخصوص ارتفاع وزن یکی از پارامترهای بسیار مهم است، چرا که باید کوهنورد بتواند آن را جابجا کند. همچنین حجمی که پس از جمع شدن اشغال می کند، کمک می کند تا چادر را به آسانی بتوانید درون کوله پشتی قرار بدهید.

مقاومت چادر در برابر باد و فشار

چادرهای کوهنوردی که در کوهستان مورد استفاده قرار می گیرند، باید از متریال هایی برای تولید آنها استفاده شود که در برابر باد و فشار هوا مقاوم باشند. معمولاً چادرهای مسافرتی که دارای سقف گنبدی شکل هستند در شرایط فشار باد مقاومت بهتری پیدا می کند. چادرهایی را انتخاب کنید که دارای تیرک هایی از جنس آلومینیوم بوده و این تیرک ها باید به وسیله دوخت به چادرها متصل شده باشند، تا به طور متوازن وزن چادر را منتقل کند.

مقاومت در برابر آب

یکی دیگر از نکات مهمی که در راهنمای خرید چادر کوهنوردی مد نظر قرار می ‌گیرد، بررسی مقاومت چادرها در برابر آب و معمولاً از جنس پارچه های پی وی سی و پی یو و به صورت دو لایه استفاده می کنند تا در هنگام بارش بتواند از افراد محافظت کند.

کیفیت و دوام در حالات

برای تولید چادر کوهنوردی مخصوص ارتفاع از یراق آلات مختلفی مانند انواع زیپ، گیره‌ها، تیرک ها، توری و موارد دیگر استفاده می شود. هر کدام از این متریال ها باید از نوع مرغوب و با کیفیت بالا و مقاوم در برابر رطوبت انتخاب شوند.

دمای چادرها برای سرویس دهی

اغلب چادر مسافرتی برای کوهنوردی برای 3 فصل از سال طراحی می شوند و تا دمای بالای ۵ درجه مناسب هستند، اما اگر چادرها را برای فصل زمستان نیاز دارید، باید از برخی متریال های مخصوص که در برف هم قابل استفاده هستند به کار ببرید.

 

بهترین قیمت چادر کوهنوردی در کمپ 24

 

مجموعه کمپ 24 جزء معتبرترین مراکز فعال در زمینه لوازم کمپینگ است، تمام افرادی که به طبیعت گردی علاقه‌ مند هستند با خیال راحت با مراجعه به این مجموعه می ‌تواند تمام لوازم ضروری از جمله چادر کوهنوردی مخصوص ارتفاع را هم تهیه کنند.

این مجموعه با داشتن برخی از مشخصات و ویژگی های خاص مانند استفاده از متریال درجه یک و با کیفیت بالا و ارتباط با کارخانجات تولید کننده معتبر و نمایندگی های برندهای بین المللی شرایطی را فراهم کرده که امکان خرید بهترین محصولات برای کوهنوردان فراهم آمده است.

اگر به دنبال بهترین قیمت چادر کوهنوردی مخصوص ارتفاع هستید، کافیست با کارشناسان فروش مجموعه کمپ 24 تماس بگیرید، تا پس از دریافت مشاوره تخصصی متناسب با شرایط و نیازهای خود بهترین چادرها را تهیه نمایید.