0
0

وسایل کمپ در جنگل + چک لیست لوازم

نویسنده: مدیر فروش 19 دی 1401
وسایل کمپ

یکی از اساسی ترین اقداماتی که برای کمپینگ و یا گردش در طبیعت نیاز است، تهیه یک چک لیست کامل از  وسایل کمپ در جنگل می باشد. دقت داشته باشید که انتخاب بهترین وسایل در کیفیت سفر شما تاثیر زیادی دارد. نکته مهمی که باید بدانید، این است که انتخاب وسایلی مناسب برای هر کمپینگ اهمیت زیادی دارد.

آیا می دانید کمپینگ چیست؟ در مورد چک لیست وسایل کمپینگ چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می دانید که متناسب با هر سفری که به شهرهای گوناگون دارید، بایستی لوازم متناسب با همان سفر را همراه داشته باشید؟ با کمپ 24 همراه باشید تا شما را مورد راهنمایی قرار دهیم.

کمپینگ چیست؟

اولین و بزرگترین سوالی که برای هر فردی مطرح می شود، کمپینگ چیست؟ می باشد. اگر شما به عنوان یک فرد ماجراجو شناخته می شوید و یا در گروه افرادی هستید که از شرایط کاری خود خسته شده اید. می توانید با ایجاد شرایط مناسب برای طبیعت گردی، اقدام نمایید. با توجه به شرایطی که برای همه ما بسیار پرمشغله و استرس زا است، رفتن به یک سفر کوتاه و یا کمپینگ می تواند روحیه ما را تعدیل نماید.

این نوع از سفر رفتن علاوه بر کم شدن هزینه ها، ویژگی های بسیار زیاد دیگری هم دارا است. این نوع از سفرهای کوتاه معمولا مدت زمان یک یا چند روز را به خود اختصاص می دهد، انتخاب وسایل کاربردی و پراهمیت ارزش زیادی دارد. دقت داشته باشید که شاید بزرگترین وسیله ای که باید در این سفر همراه شما باشد، همان کوله ای باشد که روی دوش دارید. زیرا مدام باید در حال حرکت باشید و گردش و تفریح باشید. بنابراین انتخاب وسایلی غیر کاربردی و سنگین تنها جلوی حرکت شما را می گیرد.

پس می توانیم یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام شود را تهیه چک لیست وسایل کمپینگ بدانیم. زیرا در این صورت، دیگر دغدغه ای نخواهید داشت و با خیال راحت، سفری رویایی و جذاب را برای خود رقم می زنید. توجه کنید که وسایل کمپ در جنگل با وسایلی که فرد نیاز دارد به منظور کمپینگ در ساحل داشته باشد، متفاوت هستند.

چک لیست وسایل کمپینگ

همانطور که متوجه شدید، گفتیم انتخاب وسایل رست و مناسب برای کمپینگ، می تواند طبیعت گردی شما را زیباتر کند. چک لیست وسایل کمپینگ دقیقا همین کار را می کند تا بتوانید یک سفر خوب و لذت بخش را با خانواده یا دوستان خود داشته باشید. مطمئنا زمانی می توان سفر را لذتبخش تصور کرد که تمامی وسایل مورد نظر فرد در دسترس او باشد.

هرگونه کم و کاستی در وسایل سفر علاوه بر این که در کیفیت سفر تاثیر زیادی دارد، ممکن است شرایطی اضطراری برای افراد به همراه داشته باشد. این لیست کمپینگ را می توانیم به چند دسته تقسیم کنیم که عبارتند از:

  1. لیست وسایل اولیه که شامل کارت شناسایی، پول، سوت، نقشه، نخ و سوزن و غیره می باشد.
  2. لیست لوازم اصلی و لوازم مرتبط با خواب

برای این که بتوانید یک شب و یا چند شب را در طبیعت سر کنید، به یک سری لوازم خواب نیاز دارید. این لوازم عبارت از چادر کمپینگ، کیسه خواب، بالش، زیرانداز، فانوس و غیره می باشد.

  1. تجهیزات آشپزی و یا لوازم پخت و پز در سفر

این تجهیزات را هم می توان از مهم ترین آن ها به شمار آورد. در هنگام جمع آوری آن ها دقت کنید که وزن سبک، کیفیت و کارایی لوازم را ملاک قرار دهید. از مهم ترین این تجهیزات می توان به اجاق گاز سفری، یخدان و یا یخچال، ظروف نگهدارنده غذا، کیسه زباله، ظروف مختص آشپزی، روغن، چای و قهوه، بطری آب، فلاسک و مواد غذایی سبک با قابلیت نگهداری بالا اشاره کنیم.

  1. پوشاک و لوازم شخصی و بهداشتی

این نوع از لوازم را به گونه ای انتخاب کنید که در صورت ایجاد تغییراتی در آب و هوا، سورپرایز نشوید و همه نوع وسایلی در اختیار داشته باشید.

  1. وسایل جانبی الکترونیکی همچون پاوربانک، هدفون، دوربین
  2. لوازم ضروری و نجات مانند جعبه کمک های اولیه، فندک، اره و تبر و غیره
  3. ابزار مختص تفریح مانند کتاب، میز و صندلی مناسب، قلم و کاغذ، دوربین دو چشمی و غیره

لیست لوازم اصلی و وسایل کمپ در جنگل

با توجه به ضرورت وجود برخی لوازم در سفر، لازم است تا یک لیست لوازم اصلی و وسایل کمپ در جنگل را در اختیار داشته باشید. ما پیشتر در همین مقاله اطلاعاتی در این رابطه را به شما اعلام کردیم. در اختیار داشتن این لیست می تواند در بالا بردن کیفیت سفر و به عبارتی خوش گذشتن به شما کمک به سزایی داشته باشد.

بنابراین بدون هیچ گونه اغراض و یا کوتاهی، لیست مورد نظر را تهیه کنید. در نهایت هنگام شروع سفر، تمامی آن چه که یادداشت کرده اید را جمع آوری کنید و با خود همراه سازید. دقت داشته باشید که اضافه شدن هر گزینه ای به سفر شما باید پیش بینی شده باشد. زیرا لازم است تا برنامه ریزی های دقیقی برای آن صورت گیرد. توجه کنید که علت رفتن به این سفر، ایجاد آرامش در افراد حاضر است.

با این اوصاف باید شرایطی را به وجود آورید که تمامی افراد حس خوبی داشته باشند و به همه آن ها خوش بگذرد. انتخاب پوشاک مناسب، وسایل خواب درست و اصولی، تجهیزات آشپزی بدون نقص، وجود وسایل بهداشتی و شخصی می توانند به شما در داشتن یک سفر لذت بخش و عالی کمک کنند. زمانی که یک چک لیست برای وسایل خود آماده می کنید، دیگر هیچ گونه دغدغه ای نخواهید داشت. زیرا با استفاده از آن چک لیست، دیگر وسیله ای را جا نخواهید گذاشت.

البته توجه کنید که زمان مناسبی را صرف نوشتن این چک لیست کنید تا بهترین و مناسب ترین لوازم را انتخاب کنید. زیرا همان نوشتن و انتخاب آن ها هم باید اصول و قوانین خاصی را داشته باشد. انتخاب وسایلی در حجم و وزن بالا که شاید اصلا به کارتان نیاید، می تواند یک ریسک بزرگ محسوب شود. به منظور تهیه یک چک لیست درست و اصولی برای سفرهای خود، می توانید از کارشناسان مجموعه کمپ 24 کمک بگیرید. زیرا ما می توانیم بهترین لوازم را به شما معرفی کنیم تا از سفر خود لذت ببرید.