0
0

بهترین جا برای چادر زدن اطراف تهران

نویسنده: مدیر فروش 21 آذر 1401
بهترین جا برای چادر زدن

همه ایرانی ها عاشق سفر و طبیعت گردی هستند و دوست دارند هرچند وقت یکبار به دل طبیعت بروند و خستگی زندگی در شهر و مشکلات آن را از ذهن و روح خود بیرون کنند. این روزها مردم در کلان شهرهایی مثل تهران آنقدر درگیر کار و زندگی و مشکلات کوچک و بزرگ می شوند که بعد از مدتی احساس کسلی و خستگی بیش از اندازه بر آنها غالب می شود. تنها راه رهایی از این حالت کسلی و خستگی رفتن به دل طبیعت و لذت بردن از آن است.

خیلی از مردم علاقند به طبیعت کمپینگ های چند روزه را همواره در برنامه زندگی خود دارند. رفتن به دل طبیعت و چادر زدن در آن یک تجربه بسیار دلچسب و متفاوت است و حال افراد را بسیار بهتر می کند. خیلی از مردم به محض این که اسم کمپینگ های چند روزه را می شنوند فورا به شمال کشور فکر می کنند. این تصور که باید برای لذت بردن از طبیعت و چادر زدن به شمال کشور بروید یک تصور بسیار نادرست است که علت آن هم عدم شناخت درست شهری که در آن زندگی می کنید می باشد.

 

تهران تنها یک شهر صنعتی نیست

خیلی از کسانی که در تهران زندگی می کنند فکر می کنند که برای کمپینگ های یکی دو روزه در طبیعت باید به استان های دورتر مثل شمال و یا غرب کشور بروند. این تصور که تهران تنها یک شهر صنعتی است و هیچ مکان های دیدنی و منظره های بکری در آن وجود ندارد بسیار نادرست است. تهران یکی از بزرگ ترین شهرهای ایران است که نه تنها از لحاظ سیاسی و صنعتی بسیار مهم است بلکه دارای جاذبه های گردشگری و طبیعت بسیار دیدنی هم می باشد. ساکنان پایتخت باید بدانند که برای کمپبنگ های چند روزه در طبیعت نیازی نیست که به مکان های خارج از استان خود سفر کنید چرا که در اطراف تهران مناظر بسیار سرسبز و دیدنی وجود دارد که می توانید در آنجا چادر بزنید و اوقات بسیار شیرینی را با خانواده و یا دوستانشان سپری کنید. در پاراگراف بعدی به معرفی چند مورد از بهترین جاهای اطراف تهران که برای چادر زدن و برپا کردن کمپینگ مناسب است می پردازیم.

 

بهترین مکان های اطراف تهران برای چادر زدن و کمپینگ

همان طور که در بالا هم به آن اشاره کردیم شهر تهران دارای طبیعت و مناظر بسیار دیدنی و حیرت انگیز می باشد که شناخت آن بر همه کسانی که ساکن تهران هستند واجب است. در اینجا به به معرفی مختصر چند مورد از این مکان های دیدنی اطراف تهران می پردازیم. شما می توانید هر کدام از جاهای زیر را برای چادر زدن و یک کمپبنگ یکی دو روزه انتخاب کنید.

  • لواسانات

لواسان یکی از بهترین مناطق ییلاقی تهران است که در بخش شمال شرق آن واقع است. همان طور که می دانید در بیشر بخش های لواسان ویلاسازی انجام شده است اما همچنان این منطقه یکی از بهترین گزینه ها برای چادر زدن و کمپینگ است. شما می توانید چادر خود را در بین ویلاها برپا کنید و بعد هم کسانی که اهل کوهنوردی هستند می توانند به دل کوه بزنند و از طبیعت بی نظیر این منطقه لذت ببرند. علاوه بر زیبایی و طبیعت بکر یکی از دیگر خصوصیات خوب این منطقه امکان دسترسی به انواع خدمات مختلف از جمله اورژانس می باشد.

  • فشم

فشم یکی دیگر از مناطق ییلاقی اطراف تهران است که در ادامه جاده لشگرک قرار دارد. فشم در ارتفاعات واقع شده است و به همین دلیل دارای آب و هوای خنک و بسیار پاکیزه و مناظر کوهستانی است. کسانی که اهل ماجراجویی و کوهنوردی هستند می توانند با چادر زدن در فشم یک روز بسیار ماندنی و خاطره انگیز را تجربه کنند.

  • آهار

در نزدیک فشم و نرسیده به آن در یکی از جاده های فرعی یکی روستای بسیار زیبا و دیدنی به نام آهار قرار دارد که می توانید در آنجا چادر بزنید و کمپ خود را برپا کنید. این روستا بافت سنتی و روستایی خود را حفظ کرده است و شما بدون شک با دیدن آن حیرت زده خواهید شد. خیلی ها از آهاربا عنوان بهشت تهران نام می برند چرا که از هر جهت زیبا و کم نظیر است.

  • امامه

امامه یکی دیگر از روستاهای زیبای اطراف تهران است که در ارتفاعات منطقه رودبار قصران قرار دارد. آب و هوای سرد کوهستانی، منظره های دیدنی و طبیعت بکر دست نخورده از مهم ترین خصوصیات امامه است.

  • شمشک

بعد از فشم به یک منطقه مشهور و محبوب دیگر به نام شمشک می رسید. خیلی ها شمشک را به خاطر پیست اسکی آن می شناسند. این منطقه را به کسانی که علاقمند به کوهنوردی حرفه ای هستند توصیه می کنیم.

  • لالان

تقریبا 30 دقیقه بعد از میدان فشم به یک جاده بسیار باریک و خطرناک می رسید که به روستای تاریخی لالان متنهی است. روستای لالان یکی از مناطق بسیار تاریخی اطراف تهران است که دارای دشت های بسیار سرسبز و زیبا می باشد که می توانید در آنها چادر بزنید.

  • دارآباد

اگر به مناطق کوهستانی و ارتفاعات بلند علاقمند هستید، دارآباد را به شما پیشنهاد می کنیم. دارآباد در شمال تهران واقع است. در این منطقه مرتفع کل تهران را زیر پایتان حساس می کنید و از دیدن مناظر بسیار زیبا و بکر آن لذت خواهید برد.

مجهز سفر کنید

برای چادر زدن و کمپینگ در مناطق اطراف تهران فراموش نکنید که باید تجهیزات لازم را همراه داشته باشید. همراه داشتن مواردی مثل چادر، کلمن، کلاه و کفش مناسب و ... از ضروری ترین اقلام مخصوص کمپینگ است که قبل از هر چیزی باید نسبت به خرید آن اقدام کنید. شما می توانید این کالاها و دیگر تجهیزات مورد نیاز سفر و کمپینگ را با کیفیت بسیار عالی و البته قیمت مناسب از مرکز کمپ 24 خریداری کنید. خرید از این مجموعه به صورت آنلاین می باشد. جهت ثبت سفارش و دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.