0
0

خرید ملزومات سفر | بهترین چک لیست سفر

نویسنده: مدیر فروش 17 آبان 1400
ملزومات سفر
همیشه در سفر وسایلی وجود دارند که از اهمیت بیشتری نسبت به دیگر تجهیزات برخوردارند. این لوازم با عنوان ملزومات سفر شناخته شده و نبودشان موجب ایجاد دردسرهای فراوان می شود.
البته ممکن است تا به حال به اهمیت آن ها فکر نکرده باشید، اما این دفعه که قصد عزیمت به سفر را داشتید، این وسایل را همراه خود داشته باشید تا از معجزه وجود آن ها بهره مند شوید.
در این مقاله چک لیست کاملی از وسایل مورد نیاز در سفر را در اختیارتان قرار خواهیم داد و جهت خرید این لوازم، راهنمایی های لازم را ارائه می دهیم.

چرا به چک لیست وسایل سفر نیاز داریم؟

حتماً برای شما هم پیش آمده که بعد از خروج از خانه به قصد سفر تازه، چیزهایی که فراموش کرده اید را به یاد بیاورید. این اتفاق یکی از دغدغه های همیشگی مسافران است.
حال آنکه در سفرهای گوناگون، شما اولویت های مختلفی در انتخاب وسایل سفر دارید. برای مثال به همراه داشتن چمدانی سنگین در سفر کاری می تواند واقعا آزاردهنده باشد.
از طرفی نبود بعضی وسایل هم می تواند بر کیفیت کل سفر شما اثر بگذارد. پس انتخاب یک چک لیست ملزومات سفر متناسب با مقصدی که دارید، بسیار ضروری است.
فاکتورهایی هستند که باید پیش از نوشتن چک لیست سفر به آن ها توجه کرد. به طور مثال شما باید آب و هوای مقصد را بررسی کرده و با توجه به آن برای خود لباس بردارید.
مکانی که به آن سفر می کنید نیز یکی دیگر از فاکتورهاست که باید به آن توجه نمود. یا مثلاً لیستی که برای سفرهای کمپینگ تهیه می شود، با سفرهای معمولی متفاوت است.
قطعاً تعداد روزهایی که در مقصد خواهید بود هم نقش بسیار مهمی در تهیه لیست دارد بدین معنی که لیست سفر ۲ روزه با لیست سفر دو هفته ای تفاوت خواهد داشت.

چک لیست کامل ملزومات سفر

احتمالاً با مطالعه این مطلب، جای خالی برخی دیگر از وسایل سفر را در سفر بعدی خود حس می کنید. پس با ما همراه باشید تا ببینیم که این وسایل مورد نیاز سفر که مدام به آن ها اشاره می کنیم چه هستند؟

قفل مسافرتی

به یاد داشته باشید که هرگز وسایل مهم خود را بدون استفاده از قفل های مسافرتی رها نکنید. البته وقتی در مورد این قفل ها صحبت می کنیم، منظور استفاده از مدل های بی کیفیت و غیر کاربردی نیست. قطعاً اگر اتفاقی برای وسایل شما در طول سفر بیافتد، بسیار ناخوشایند است و حتی می تواند سفر شما را به تباهی بکشاند. بنابراین شرط عقل است که احتیاط کنید و قفل مسافرتی را به عنوان اولین وسیله ضروری سفر به همراه داشته باشید.

آداپتر و تبدیل های ضروری

سعی کنید آداپترهای همه کاره و تبدیل های ضروری و مورد نیاز خود را در اولویت قرار دهید. از آنجا که همه وسایل الکترونیکی شارژی نیستند، بهتر است به آداپتورهای همه کاره نیز مجهز باشید.

دوربین جداگانه یا دوربین گوشی هوشمند

اگر شما یک عکاس حرفه ای باشید، دوربین می برید. اما اگر عکاس نیستید و وسواس به خصوصی در مورد استفاده از یک دوربین حرفه ای ندارید، یک گوشی هوشمند با دوربین باکیفیت کار شما را راه می اندازد. در این صورت یک شارژر همراه با ظرفیت مناسب تهیه نمایید و بدون هیچ نگرانی از حمل دوربین جداگانه صرف نظر کنید.

کفش مناسب

بسیاری از ما قدم زدن را دوست داریم، مخصوصاً وقتی در یک جای خوش آب و هوا هستیم این حس علاقه به پیاده روی افزایش پیدا می کند. بنابراین تمرکز بر تهیه یک کفش خوب و راحت در سفر بسیار مهم است. استفاده از یک کفی و جوراب مناسب نیز در کنار استفاده از کفش خوب توصیه می شود.

کوله پشتی جادار و راحت

داشتن کوله پشتی خوب بسیار مهم است. چرا که کوله پشتی قرار است جور وسایل شما را بکشد و از آن ها مراقبت کند. کوله پشتی حتی باید مراقب باشد که آسیبی به سلامت جسم و بدن شما نیز وارد نکند. علاوه بر این موارد، باید در نظر داشته باشید که نیازمند یک کوله پشتی چرخ دار هستید یا یک کوله پشتی ساده کارتان را راه می اندازد.

بارانی

اگر قصد سفر در فصل پاییز را دارید، احتمال اینکه با وضعیت هوای بارانی رو به رو شوید، بسیار زیاد است، حتی اگر در حال سفر به کویر نیز باشید، ممکن است با تگرگ های گاه و بیگاه بیابانی رو به رو شوید. پیشنهاد می شود به جای چتر، بارانی با خود داشته باشید. چترها تنها برای سفرهای بین شهری تعبیه شده اند و برای سفر گزینه مناسبی نیستند. در صورت تمایل می توانید از کاورهای ضد آب برای کوله پشتی خود نیز استفاده نمایید. این کاورهای ضد آب در شرایط بارانی حقیقتاً بسیار نجات دهنده خواهند بود.

لباس زیر گرم برای سفر به مناطق سرد

لباس زیر گرم، کلید حل مشکل مقابله با سرماست. اگر به منطقه سردی سفر می کنید یا اگر از سرما فراری هستید، به جای حمل کردن لباس های سنگین و زیاد برای حفظ گرمای بدن، از لباس های زیر مناسب و گرم استفاده کنید. این لباس های زیر که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند، ممکن است در مواردی بسیار گران تر از لباس های زیر معمولی باشند، اما شک نکنید که هزینه کردن در این مورد ارزشمند است.

کیف های کمری برای نگهداری پول و مدارک

از مهم ترین وسایل در سفر، پول و مدارک هستند. قطعاً قرار دادن این موارد در چمدانی پرحجم با یک قفل ایمن گزینه بسیار مناسبی است. اما از آنجایی که این چمدان قرار نیست در طول سفر همیشه همراه فرد باشد، گزینه عاقلانه ای به شمار نمی رود. اگر مایلید که مدارک و پول شما دائماً در کنارتان باشد، می توانید از کیف های کمری با درب زیپی استفاده کنید.

جعبه کمک های اولیه

هیچ کس نمی داند که قرار است چه اتفاقاتی در سفر رخ دهد. بنابراین همراه داشتن یک بسته کمک های اولیه کارآمد یکی از ملزومات سفر است. این بسته های ارزشمند را می توانید از داروخانه ها یا فروشگاه ها تهیه نمایید. می توانید مواردی که ممکن است ضروری به نظر برسند و در بسته وجود ندارند را نیز به بسته اضافه کنید. قرص های مسکن، ضد عفونی کننده ها و موارد این چنینی از مهم ترین موارد هستند. همچنین سوزن و نخ بخیه نیز بهتر است در این بسته وجود داشته باشد تا بتوانید در موارد اضطراری، در برابر هر مورد پیش بینی نشده ای آمادگی لازم را داشته باشید.
حال که مهم ترین الزامات سفر را برشمردیم، باید گفت که برخی از این موارد ممکن است در تمام سفرها مورد نیاز شما قرار گیرند و برخی دیگر با توجه به وضعیت مقصد قابل استفاده باشند.

تجهیزات جانبی سفر

وسایل جانبی سفر شامل مواردی می شوند که ممکن است کاربری آن ها بسیار کم باشد و تنها در مواردی محدود مورد استفاده قرار بگیرند.
اما در شرایطی که به آن ها نیاز پیدا کنید، هیچ چیز نمی تواند به اندازه این وسایل کار شما را آسان کند.
برخی از این لوازم جانبی که برای راحتی و توقف در طول مسیر یا برای رویدادهای پیش بینی نشده مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از:
میان وعده و غذاهای بسته بندی: در شرایط اضطراری یا در مسیرهایی که دسترسی به مواد غذایی ندارید، میان وعده ها و غذاهای بسته بندی بهترین نجات دهنده هستند.
پول و شماره تلفن های ضروری: مبلغی پول، اطلاعات و شماره تلفن های مورد نیاز را در قسمت مشخصی از وسایل خود قرار دهید تا در صورت مواجه شدن با شرایط اضطراری بتوانید از آن ها استفاده کنید.
تجهیزات و لوازم تعمیرات: جعبه ابزار یا کمی لوازم تعمیرات یکی از ملزومات سفر است، به خصوص در سفر با اتومبیل شخصی می تواند حسابی به کار شما بیاید.
وسایل مورد نیاز برای توقف: ممکن است در طول مسیر نیاز به استراحت داشته باشید، یا بخواهید در کنار جاده یا در دل طبیعت توقف کرده و از مسیر لذت ببرید. برای این کار به یک سری وسایل همچون کیسه خواب، زیرانداز، پتو و همینطور تجهیزات پخت و پز نیاز دارید.

خرید اینترنتی تجهیزات مورد نیاز در سفر

این مجموعه یک فروشگاه آنلاین لوازم کمپینگ و تجهیزات سفر بوده و همواره تلاش می کند تا تمامی اقلام و لوازم مورد نیاز را جهت استفاده علاقه مندان و ورزشکاران محترم فراهم کند و با قیمتی مناسب و در بهترین کیفیت به مشتریان عزیز عرضه نماید.
خرید اینترنتی ملزومات سفر ابزار و تجهیزات کمپینگ، چادر مسافرتی، دوربین شکاری و دوچشمی، کیسه خواب، کوله پشتی، کفش و پوتین، عصا و کلنگ کوهنوردی، عینک، تجهیزات پخت و پز کوهنوردی، کلاه کمپینگ، پانچو و بادگیر، انواع ظروف مسافرتی و دیگر لوازم ضروری سفر را با ما تجربه کنید.
یکی دیگر از اهداف مهم ما، افزایش دانش و اطلاعات علاقه مندان و ورزشکاران محترم در زمینه فعالیت های کمپینگ و کوهنوردی بوده، در این راستا مقالات زیادی تهیه و به صورت منظم منتشر خواهیم کرد.